کتاب معلم مدرسه نوشته ارسلان رسولی عمارلویی توسط انتشارات سلسله قم منتشر شد.

کتاب معلم مدرسه منتشر شد/خاطرات قبل و بعد انقلاب یک معلم

به گزارش قدس آنلاین، کتاب معلم مدرسه نوشته ارسلان رسولی عمارلویی به تازگی توسط انتشارات سلسله قم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

رسولی عمارلویی در مقدمه کتاب به بررسی وضع آموزش و پرورش کشور می‌پردازد و در بخش‌هایی از آن نوشته است:

چگونه این نهاد پرجمعیت فرهنگی و انسان‌ساز با تغییرات و گاه تصمیمات سیاسی وسلیقه‌ای دولت‌ها از مسیر پرورش و تربیتی خود منحرف شده است. دانشجو درس نمی‌خواند، چون به راحتی می‌تواند مدرک زیرپله‌ای خود را به هر مبلغ که بخواهد تهیه کند وبا همین مدرک وارد شبکه کاری دولت نیز بشود.

برای همین است که در هر جامعه اینچنینی خلأ حضور شخصیت‌های علمی، متخصص و کار آمد در کشور و بدنه دولت احساس می‌شود. انتظار می‌رود دولت و حاکمیت برای شکوفایی آموزش و پرورش و انتقال آن به نسل جوان و آینده کشور تدبیری بیندیشد.

معلم آن حرمت گذشته را ندارد و نمی‌تواند با اقتدار سر کلاس حاضر شود؛ چرا که هم سختی معیشت انگیزه را از وی گرفته است و هم دانش‌آموز دیگر شاگرد حرمت‌دار گذشته نیست که دلش به درس معلم و کتاب باشد تا بتواند مدرک‌اش را با تلاش بیشتر از مسیر رسمی و قانونی بگیرد.

کتاب «معلم مدرسه» خاطرات معلمی را در دو فصل قبل و بعد از انقلاب به گونه‌ای روایت می‌کند که زندگی خوب و پر استرس معلم در درس و مشق دانش‌آموز بی تأثیر نیست.

رسولی عمارلویی در ماشمیان عمارلو از توابع شهرستان رودبار گیلان به دنیا آمد و در محضر پدرش عبدالرحمن که در دهه «سی» مکتب خانه داشت قرآن را آموخت.

وی بعد از بی رونق شدن مکتب خانه و افزایش مدرسه دولتی با خانواده راهی شمال شد و در «خوشامیان» کلارآباد اسکان یافت. ابتدایی را در مدرسه فرح خلعتبری از خان‌های حوزه تنکابن و کلارآباد بود در خوشامیان به پایان برد و برای ادامه تحصیل با خانواده به «متل قو» سلمانشهر فعلی کوچ دوباره کرد.

رسولی عمارلویی از سال ۴۲ کار خبری اش را در مدرسه با روزنامه دیواری شروع کرد سپس فعالیتش با ارسال مطالب اجتماعی، فرهنگی، داستان‌های کوتاه، شعر و گزارش خبری با روزنامه‌های کیهان، اطلاعات و مجلات آن زمان ادامه داد و در بعد از انقلاب نیز همکاری اش با خبرگزاری‌های: ایرنا، مهر، فارس و روزنامه‌های ایران، همشهری و جام جم و برخی روزنامه‌ها و هفته نامه‌های محلی شمال ادامه یافت. که در حال حاضر اهم فعالیت خبری و تحلیل‌های سیاسی اش در کانال خبری سرگالش متمرکز است.

رسولی عمارلوی تا به امروز کتاب‌های «سقوط ۵۷»، «دانش آموز تنبل»، «قیام»، «قصه‌های عمو»، «مناجات سرگالش»، «بازگشت از قیامت» و «معلم مدرسه» را با هزینه خودش منتشر کرده است.

عمارلویی گله‌ای هم از فضای مسموم بازار نشر دارد و آن اینکه فضای نشر کتاب را به سمت جبهه و جنگ برده اند. صدا و سیما جز نشر این دست از داستان‌های حماسی به دیگر داستان‌های اجتماعی و سیاسی توجه نمی‌کند.

مشاوران رهبر انقلاب گویی کتاب‌های غیر جبهه‌ای را به محضر ایشان معرفی نمی‌کنند تا شاید دستی هم بر سر نویسندگان گمنام بکشند.

نویسندگان گمنام همچون میوه و تره بار فروش سر خیابان پول می‌دهند کتاب چاپ می‌کنند، در عوض سود ناشی از میوه و تره بار در مقایسه با فروش کتاب! در نتیجه این فروشنده میوه و تره است که بیشترین سود را می‌برد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.