سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح بزرگترین تصفیه‌خانه پایتخت خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه به منظور باز چرخانی آب در محدوده منطقه ۱۹ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار احداث شد.

افتتاح بزرگترین تصفیه‌خانه پایتخت/ بهره برداری از ۲۷۰۰ متر مکعب چاه جذبی

به گزارش قدس آنلاین عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران؛ در خصوص برنامه‌ها و افتتاح‌های روز شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۲ اعلام کرد: روز شنبه همزمان با پنجاه‌وهفتمین رویداد امیدوافتخار در منطقه ۱۹، ۶ پروژه مرتبط با حوزه مدیریت منابع آب با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح خواهد شد. بزرگترین پروژه افتتاحی روز شنبه احداث تصفیه‌خانه در این منطقه خواهد بود.

وی در پاسخ به جزئیات پروژه احداث تصفیه‌خانه بیان کرد: این پروژه از سال ۱۳۷۳ با عنوان تصفیه‌خانه تره‌بار مرکزی آغاز شده بود. این تصفیه‌خانه به منظور باز چرخانی آب در محدوده منطقه ۱۹ در زمینی به مساحت حدودا ۲ هکتار احداث شده است. 
محمدخانی با اشاره به اینکه اکنون این پروژه در فاز اول با عنوان تصفیه‌خانه خلیج فارس روز شنبه به افتتاح خواهد رسید، ادامه داد: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۲ هزار مترمکعب است. در این پروژه از فرآینده تصفیه به صورت بیولوژیکی با استفاده از دستگاه‌های هوادهی بهره خواهیم گرفت. 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره اجرای فاز دوم این تصفیه‌خانه به منظور افزایش ظرفیت آن به میزان ۵ هزارمتر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز دوم این پروژه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید. 
وی در پاسخ به جزئیات ۵ پروژه افتتاحی دیگر منطقه ۱۹ اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی روز شنبه احداث و هدایت کانال‌ آب‌های سطحی بوستان شقایق به طول ۱۸۰ متر است. این کانال در جریان بارش‌های پاییزی دچار آسیب شد و ریزش کرد. 
محمدخانی ادامه داد: پروژه دیگر احداث تونل و لوله‌گذاری در قسمت زیرین بزرگراه آزادگان به جهت انتقال فاضلاب از تره‌بار مرکزی تا تصفیه‌خانه است. طول تونل ۲۰۰ متر است. همچنین ۵۰۰ متر به صورت تراشه‌باز لوله‌گذاری صورت گرفته است.
به گفته سخنگوی شهرداری تهران پروژه دیگر افتتاحی روز شنبه اجرای لوله‌گذاری در خیابان پوریای ولی بوده که قبل از آن مشکلات متعددی برای ساکنین این منطقه بوجود آورده بود.
وی در پایان با اشاره به آخرین پروژه افتتاحی روز شنبه خاطرنشان کرد: افتتاح ۲هزار و ۷۰۰متر مکعب چاه جذبی به منظور رفع آب‌گرفتگی‌های اتوبان علامه عسگری، جاده قدیم و تقاطع‌های پل باقرشهر انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.