سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: طبق توافقهای قبلی صورت گرفته راه اندازی بازارچه مرزی در گمرک و گذرگاه های مرزی لطف آباد، سرخس و اینچه برون با ترکمنستان در حال پیگیری است.

راه اندازی ۳ بازارچه مرزی با ترکمنستان در حال پیگیری است

به گزارش قدس خراسان، غلامعباس ارباب خالص اظهار کرد: در سند یادداشت تفاهم شانزدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان بر روی راه اندازی بازارچه در مرزهای خراسان رضوی و گلستان توافق شده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان باجگیران قوچان را تنها بازارچه مرزی فعال بین ۲ کشور معرفی کرد و ادامه داد: در هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان که زمان مقتضی در عشق آباد برگزار خواهد شد موضوع بازارچه های مرزی بررسی و پیگیری می شود.

وی گفت: هم اکنون استان خراسان شمالی با وجود داشتن مرز با ترکمنستان از گذرگاه مرزی با این همسایه محروم است از این رو در پانزدهمین کمیسیون مشترک کنسولی بین ۲ کشور که بهمن ماه در عشق آباد برگزار شد موضوع راه اندازی یک گذرگاه مرزی در مرزهای این استان نیز مطرح شد و هم اکنون در حال پیگیری است.

ارباب خالص به نشست های مشترک مدیران گمرک ایران و ترکمنستان طی پارسال اشاره و اظهار کرد: نخستین نشست مشترک گمرکی ۲ کشور شهریور ماه پارسال در لطف آباد درگز و دور دوم این نشست اسفند ماه همان سال در مرز باجیگران قوچان در خراسان رضوی برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان بیان کرد: نشست ها در ۲ جلسه و در ۲ سوی مرزها برگزار می شود و سومین دور نشست مشترک گمرکی نیز قرار است زودتر از ۶ ماه در سرخس برگزار شود که هنوز گمرک جمهوری اسلامی برای برپایی آن اعلام آمادگی نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.