۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 885506

مسئول فنی سازمان غذا و دارو گفت: در دریافت مجوز برای کسب و کار خانگی تولید مواد غذایی مانند شیرینی باید اندازه آشپزخانه ۱۲ متر باشد و تنها اجازه تولید یک محصول وجود دارد.

مجوز کسب و کار خانگی برای یک محصول است

مریم آسمانی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: تولیدات باید همان روز به فروش برسد و در منزل نگهداری نشود، وجود مسئول فنی برای نظارت ضروری است و هر سه ماه محصول تولیدی باید در آزمایشگاه معرفی شده از طرف معاونت غذا و دارو مورد آزمایش میکروب‌شناسی و سایر موارد قرار بگیرد. 

مسئول فنی سازمان غذا و دارو افزود: در تولیدات خانگی نباید مواد نگهدارنده و رنگ خوراکی استفاده شود و به همین دلیل نگهداری محصولات تولیدی سخت است. در گرفتن مجوز کارگاهی سخت‌گیری‌های بیشتری وجود دارد کسانی که متقاضی ایجاد کارگاه هستند باید مطلع باشند که متراژ کارگاه باید کمتر از ۱۴۰ مترمربع نباشد و محل مورد نظر باید سقف کاشی شده، سرویس بهداشتی و حمام داشته باشد، به همین دلیل گرفتن مجوز مشاغل خانگی خیلی راحت و کم‌هزینه‌تر است.

وی تصریح کرد: کسانی که متقاضی دریافت مجوز و تولید یک ماده غذایی هستند باید به موضوع فروش محصول پس از تولید توجه کنند و ورود مسئولان برای چاره‌اندیشی ضروری به نظر می‌رسد تا ظرفیت موجود در ایجاد کسب و کار خانگی به سمت اشتغال‌زایی واقعی حرکت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.