وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به روسیه گفت: وزارت فرهنگ برای ترجمه آثار فاخر ادبیات فارسی به زبان روسی آمادگی کامل دارد و از هرگونه اقدامی در این زمینه حمایت می‌کند.

اعلام آمادگی ایران برای ترجمه آثار فاخر ادبیات فارسی به روسی

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و شرکت در آئین‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه به مسکو سفر کرد، شامگاه چهارشنبه ۱۴ تیر در نشست با نمایندگان نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: در فعالیت‌های برون مرزی و داخلی، امکانات و پشتیبانی فضای کار را متفاوت می‌کند، اما محور اصلی موفقیت نیست. شرط کافی برای موفقیت در این عرصه نگاه جهادی است.

وی با اشاره به پیشینه سفر خود به عنوان معاون استاندار اصفهان در سال ۱۳۹۲ به شهر سن‌پترزبورگ افزود: در آن سفر با همکاری مشترک با کنسولگری روسیه در اصفهان رویدادی فرهنگی را طرح‌ریزی کردیم و شاهد تمایل جامعه روسیه به تعاملات فرهنگی دوجانبه بودیم. اکنون نیز می‌بینیم که روابط دو کشور در سطح راهبردی است و هفته فرهنگی ایران با شکوه خاصی در این کشور در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران موقعیت و جایگاه پرافتخار خود در عرصه بین‌المللی را مرهون شهدا، امام راحل (ره)، سکانداری مقام معظم رهبری و رشادت‌های بزرگانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی است که باید در عرصه فرهنگی نیز متناسب با این جایگاه، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها را دنبال کرد.

در این نشست صمیمی که به میزبانی سفارت ایران در روسیه برگزار شد، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات نمایندگان نهادهای فرهنگی کشور ارائه شد که با طرح پیشنهادها درباره تعاملات فرهنگی دوجانبه همراه بود.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز گزارشی از تعاملات فرهنگی دوجانبه و فرصت‌های موجود برای تقویت این مناسبات ارائه کرد.

بخش دوم رویدادهای هفته فرهنگی ایران در روسیه، پنجشنبه ۱۵ تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سن‌پترزبورگ دنبال می‌شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۱۲ تیر با هدف توسعه مناسبات فرهنگی دوجانبه و شرکت در برنامه‌های «هفته فرهنگی ایران در روسیه» وارد مسکو شد. در این سفر بیژن نوباوه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و حسین دیوسالار دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه برنامه‌های گوناگونی از حوزه‌های نمایشگاه آثار تجسمی، فرش، صنایع خلاق هنری، موسیقی، نشست‌های فرهنگی و فیلم و پویانمایی تدارک دیده شده که در طول ۶ روز برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی مشترک بین دو کشور، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و با همکاری سفارت ایران، از سوی اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده و از ۱۳ تا ۱۸ تیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.