سفیر جدید انگلستان اوایل ماه آگوست سال جاری میلادی (شهریور) وارد ازبکستان می‌شود.

شهریور آغاز فعالیت سفیر جدید انگلیس در ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، «تیموتی اسمارت» سفیر جدید انگلستان اوایل ماه آگوست سال جاری میلادی (شهریور) وارد ازبکستان می‌شود.

«تیم تورلوت» سفیر قبلی انگلستان که این سمت را از سال ۲۰۱۹ میلادی بر عهده داشت، از خدمت دیپلماتیک بازنشسته می‌شود.

«تیموتی اسمارت» فعالیت خود را در وزارت امور خارجه در سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرده و در امور همسود و توسعه مشغول فعالیت شد. وی تجربه کار در کشورهای مختلف از جمله اسرائیل، عراق، تیموتی جزایر سلیمان، فیجی را دارد و از سال ۲۰۱۲ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی سفیر در ماداگاسکار بوده است.

اسمارت همچنین به عنوان رئیس بخش اتحادیه اروپا، خاورمیانه، آفریقای شمالی، بخش ارتباطات استراتژیک و شرق مدیترانه در وزارت امور خارجه انگلستان فعالیت کرده است.

اسمارت پیش از آغاز ماموریت خود گفت: برای من افتخار و خوشحالی بزرگی است که سفیر در ازبکستان شدم. کشورهای ما می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌ها را گسترش دهند. غنای تاریخ و فرهنگ ازبکستان مسحور کننده است و گرمای مهمان نوازی ازبکان شگفت انگیز است. من مشتاقانه منتظر همکاری با دولت و مردم ازبکستان هستم.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است. هم‌اکنون در ازبکستان ۵۶۷ واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله ۳۹۶ واحد شرکت مشترک و ۱۶۲ واحد شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.