ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه شب گفت: مسئولان کشته شدن روستیسلاو ژوراولف خبرنگار حوزه جنگ خبرگزاری اسپوتنیک از جمله تامین‌کنندگان مهمات خوشه‌ای برای کی‌یف، مجازات خواهند شد.

وزارت خارجه روسیه: مسئولان مرگ خبرنگار اسپوتنیک مجازات خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که ژوراولف در حین انتقال از منطقه جنگی به خطوط پشت جبهه به دلیل جراحات ناشی از انفجار گلوله‌های خوشه‌ای جان خود را از دست داد و چهار روزنامه‌نگار دیگر هم در اثر این حادثه مجروح شده‌اند.

زاخارووا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اعلام کرد: مسئولان قتل وحشیانه خبرنگار روس مجازات خواهند شد و تمام مسئولیت‌ها متوجه کسانی خواهد شد که مهمات خوشه‌ای را به دستیاران خود در کی‌یف می‌رسانند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: همه چیز نشان می‌دهد که حمله به این گروه‌ خبرنگاران تصادفی نبوده است.

دیمیتری کیسلف مدیر کل شرکت رسانه‌ای بین‌المللی «روسیا سِگودنیا» که اسپوتنیک یکی از زیرمجموعه‌های آن است اوایل روز شنبه ژوراولف را یک خبرنگار حرفه‌ای با تجربه خواند و گفت: خبرنگار حوزه جنگ همیشه منبع اولین اطلاعات دقیق و مهم از مناطق خطرناک است.

ولادیمیر سولوویف رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه نیز ضمن ابراز همدردی، به خانواده و همکاران ژوراولف تسلیت گفت و اعلام کرد: این اتحادیه آماده ارائه کمک‌های لازم است.

سولوویف افزود: کار خبرنگار حوزه جنگ یکی از خطرناک‌ترین مشاغل در جهان و از پرخطرترین حوزه‌های روزنامه نگاری است. گاهی اوقات همه ما دوستان خود را از دست می‌دهیم. من عمیق‌ترین تسلیت خود را از طرف اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه به همکاران، خانواده و نزدیکان ژوراولف ابراز می‌کنم و امیدوارم همکاران مجروح ما هم به زودی بهبود یابند.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه «راشا تودی» و گروه رسانه‌های بین‌المللی «روسیا سِگودنیا» نیز در همین ارتباط در کانال خود در تلگرام نوشت: روستیسلاو ژوراولف خبرنگار جنگ ما جان باخت و افراد دیگری هم مجروح شده‌اند. مهمات خوشه‌ای؛ ما همه چیز را به یاد خواهیم آورد و هیچ کس را فراموش نخواهیم کرد.

گفتنی است؛ دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز شنبه گفت که آمریکا با تأمین بمب‌های خوشه‌ای برای اوکراین که استفاده از آنها منجر به کشته شدن روستیسلاو ژوراولف خبرنگار حوزه جنگ خبرگزاری اسپوتنیک و مجروح شدن کنستانتین میخالچفسکی عکاس این خبرگزاری شده از همه خطوط قرمز اخلاقی عبور کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه اعلام کرد که یک خبرنگار رسانه ریانووستی این کشور در جریان گلوله‌باران منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه روزنامه نگار دیگر این کشور زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.