۱۳ طرح بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای سه هزار و ۵۴۶ متر مربع امروزتوسط وزیر بهداشت و درمان به طور همزمان در این استان به‌بهره برداری رسید.

افتتاح 13طرح بهداشتی و درمان سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارکرد: طرح‌های افتتاح شده امروز توسط وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان شامل بخش مراقبت های ویژه نوزادان(۵۵ تختخوابی) و بخش عفونی(۲۰ تختخوابی) بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان، مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد، ۶ خانه بهداشت، واحدهای مسکونی کارکنان بهداشت و درمان سرسوره و کنت در جنوب استان، دستگاه ام آر آی بیمارستان ایرانمهر سراوان و دستگاه سی تی آنژیو بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان است.

حبیب غزنوی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح‌ها بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح بخش قابل توجهی از جمعیت سیستان و بلوچستان در محدوده شهرهای زیر پوشش این دانشگاه در شهرهای زاهدان، سراوان و سیب و سوران از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بهداشت از ارکان اصلی حکمرانی سلامت و یکی از مهمترین بخش‌های سیاست‌گذاری کلان در کنار آموزش، رفاه و تامین اجتماعی و محیط زیست است به همین دلیل دولت بر توسعه آن تاکید داشته است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کمی و کیفی این مراکز در چند سال اخیر نقش مهمی در ارتقا شاخص های بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان داشته است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که به سبب محرومیت های تاریخی بجای مانده از دوران گذشته نام محرومترین استان را یدک می کشد با وجود اقدامات گسترده صورت گرفته در چند سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در سه سال گذشته هنوز وضعیت شاخص های مربوط به تجهیزات اصلی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.
وضعیت شاخص های بهداشتی درمانی این استان توجه ویژه دولت از جمله وزارت بهداشت و درمان را به خود جلب کرده بطوری که در طول چند سال اخیر طرحهای متعدد بهداشتی درمانی در این استان به اجرا در آمده و سفر وزیر بهداشت به منظور بررسی و نظارت بر اجرا و سرعت بخشیدن به این طرحها زمینه ساز حرکت شتاب گونه استان در مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان شده است.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز از طریق فرودگاه زابل وارد سیستان و بلوچستان شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه زابل مورد استقبال محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت. بازدید از مراکز درمانی و نشست با مسوولان استانی در حوزه بهداشت و درمان از برنامه‌های این سفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.