فرمانده کل انتظامی کشور گفت: زائران اربعین باید تکریم شوند، اما اجازه خروج غیرقانونی به آن‌ها داده نشود.

سردار رادان: اجازه خروج غیرقانونی به زائران داده نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور امروز در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مردم عراق در وسط میدان در حال خدمت به زائران هستند و باورشان این است که هر چه می‌گذارند چند برابرش را به دست می‌آورند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تا رسیدن به روز موعود یعنی روزی که شتاب مردم برای رسیدن به اربعین زیاد می‌شود فرصت زیادی نداریم. در این شتاب، چند روز سنگین در رفت و چند روز سنگین در برگشت داریم که همه هنر ما در مدیریت این چند روز است.

رادان بیان کرد: کارهای زیادی انجام شده است و ضمن پیگیری توسعه پارکینگ، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم راحت‌تر خودروهایشان را پیدا کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در مرز مهران با طرف عراقی به این توافق رسیدیم که رفت زائران را ما ثبت کنیم و برگشت را آن‌ها ثبت کنند که اگر این اتفاق در شلمچه و چذابه نیز بیفتد بسیار اثرگذار است.

وی بیان کرد: جایی که می‌گوییم مرز باید بسته شود، منظور ما بستن مرز بدون مشکل است، زیرا این افراد زائر هستند و تنها امکان تهیه گذرنامه نداشته‌اند و با متجاوز مرزی متفاوت هستند. زائران اربعین باید تکریم شوند، اما اجازه خروج غیرقانونی به آن‌ها داده نشود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه باید در خصوص مقابله با حمل مواد مخدر نیز مرزبانی به لوازم مورد نیاز تجهیز شود و کنترل کنند، گفت: نیروهای مرزبانی و یگان ویژه که گذر برای رفتن به نقطه صفر مرزی را بررسی می‌کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند و تجهیز شوند.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل حرکت زائران بیان کرد: جان مردم اولویت اول است و راحتی مردم در اولویت دوم است. مقام معظم رهبری فرمود این سفر باید آسان، ایمن و ارزان باشد و اگر زائران این سه مولفه را احساس نکنند، همه این خدمات شاید زیاد موفقیت‌آمیز نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.