رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: اگر جلوی خصومت با اسلام گرفته نشود، عاملان بی‌پرواتر خواهند شد.

اردوغان: اگر جلوی دشمنی بااسلام گرفته نشود،عاملان بی‌پرواترمی‌شوند

به گزارش قدس انلاین به نقل از تاس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد در ضیافت شام کمیته راهبری ملی ترکیه- آمریکا (TASC) شرکت کرد.

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در این مراسم ضمن انتقاد شدید از گسترش اسلام هراسی در جهان گفت: اگر جلوی خصومت با اسلام گرفته نشود، عاملان بی پرواتر خواهند شد. ترکیه نسبت به این خطر که مانند گلوله برفی در حال بزرگ شدن است، هشدار داده و واکنش خود را در این ارتباط آشکارا مطرح می کند.

رجب طیب اردوغان بار دیگر بی حرمتی به ساحت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم و خاطر نشان کرد: هتک حرمت قرآن کریم به هیچ وجه قابل توجیه نیست. متأسفانه موج منفی نژادپرستی در آمریکا در حال گسترش است. هیچ دولتی که به حقوق و آزادی‌های بشر احترام می‌گذارد نباید در برابر این روند سکوت کند. امروز این حملات که بیشتر مسلمانان را هدف قرار داده، فردا به سمت گروه هایی با نژاد، زبان، فرهنگ و عقاید متفاوت هدایت خواهند شد.

اردوغان درباره روابط ترکیه و آمریکا گفت: در دوره آینده همکاری‌های خود را بر اساس منافع مشترک گشترش خواهیم داد. اختلاف نظر در روابط بین دولت‌ها همیشه وجود داشته، این امری طبیعی است؛ اما ما با تمرکز بر وجوه مشترک، فرصت‌های همکاری را ارتقا خواهیم داد.

وی اضافه کرد: به مبارزه قاطعانه با گروه‌های تروریستی از جمله فتو، داعش و پ ک ک در داخل و خارج از کشور ادامه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.