وزارت خارجه عربستان به تعرض جدید شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

عربستان تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست علیه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

روز گذشته نزدیک به ۶۶۰ شهرک نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز به مسجدالاقصی تعرض کرده و مانع ورود فلسطینی‌ها به صحن‌های این مسجد شدند.

وزارت خارجه عربستان با اعلام مخالفت خود نسبت به دست زدن به چنین اقداماتی تاکید کرد: ریاض بار دیگر اقدامات شهرک نشینان را در قبال مسجدالاقصی محکوم می‌کند.

عربستان همچنین نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص «نابود کردن تلاش‌ها برای تحقق صلح» و زیر پا گذاشتن عرف‌های بین المللی در زمینه احترام به مقدسات دینی ابراز تأسف کرد.

رسانه‌های خبری روز گذشته گزارش دادند که قرار است هیأتی بلندپایه از عربستان سعودی در هفته جاری به فلسطین سفر کند و با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار نماید.

یک مقام فلسطینی با تائید سفر هیئت اعزامی از ریاض گفته است که «نایف السدیری»، سفیر غیرمقیم سعودی در فلسطین ریاست این هیئت در دیدار با محمودعباس را برعهده خواهد داشت. السدیری هفته گذشته به عنوان سفیر غیرمقیم سعودی منصوب شده بود.

بازدید هیئت اعزامی عربستان از کرانه باختری همزمان با انتشار برخی خبرها پیرامون مذاکرات آمریکا با عربستان جهت عادی سازی روابط با تل آویو صورت می‌گیرد. چندی قبل نیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که فرصت‌های دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تاکنون بسیار اندک بوده است.

چند روز قبل نیز دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی ادامه تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود.

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این تعرض‌ها در ادامه تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر علیه اماکن مقدس قدس صورت می‌گیرد که این موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده و نقض صریح کنوانسیون ژنو و قوانین بین‌الملل است. در این بیانیه مجدداً تاکید شده که مسجد الاقصی با تمامی صحن‌های آن مکانی صرفاً برای عبادت مسلمانان است.

گفتنی است در روزهای اخیر همزمان با آغاز اعیاد یهودی تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و برگزاری مراسمات تحریک‌آمیز تلمودی در این مکان مقدس اسلامی به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.