یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دولت این کشور در حمایت گسترده از کی‌یف گفت که کاخ سفید فقط به حمایت از اوکراین و نه پرداخت کنندگان مالیات آمریکایی اهمیت می‌دهد.

انتقاد عضو کنگره آمریکا از حمایت گسترده کاخ‌سفید از اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، «مارگری تیلور گرین» عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دولت این کشور گفت که واشنگتن فقط به حمایت از اوکراین و نه به پرداخت کنندگان مالیات اهمیت می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد بخشی از شکست‌های مداوم دولت آمریکا باشد، گفت: «تنها کشوری که نگران حمایت از آن هستند، اوکراین و نه آمریکا است که در حال پرداخت حقوقشان است».

این عضو کنگره آمریکا که این سخنان را در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مطرح می‌کرد، نوشت: «شکست‌های مستمر دولت باعث نابودی اقتصاد آمریکا شده و دولت کنترل مرزهای جنوبی آمریکا را به کارتل‌های مکزیکی داده است».

پیشتر نیز «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با وبگاه «The House» با اشاره به این‌که انگلیس نقش بسیار فعالی در اوکراین دارد و بازیگر مهمی در تحولات این کشور محسوب می‌شود، اعتراف کرد که تداوم حمایت از کی‌یف «دردناک و دشوار خواهد بود».

وی اعتراف کرد که جنگ اوکراین، «به تمامی کشورهای سراسر جهان فشار آورده است اما با این‌حال گفت: «اگر به حمایت خود از اوکراین پایبند نباشیم، اگر این سیگنال را ارسال کنیم که مهاجمان می‌توانند موفق شوند، آن‌وقت تمامی مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم: آن فشارهای تورمی بر غذا وسوخت، فشار سیاسی ناشی درگیری این‌چنینی (در اوکراین)، فقط بدتر می‌شود».

کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی کشورهای غربی به اوکراین در حالی است که وزارت خارجه روسیه هشدار داده این کشورها با آتش بازی می‌کنند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (۲۷ سپتامبر، پنجم مهر) گفت حمله جمعه ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اوکراین به «سواستوپول» در هماهنگی نزدیک با متخصصان آمریکایی و بریتانیایی انجام شد.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.