وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعزام ناو آمریکایی به خاورمیانه (غرب آسیا) تنش‌آفرین است.

زاخارووا: «لاوروف» هفته آینده به پکن سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: سرگئی لاوروف هفته آینده به پکن سفر می کند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۱۶ تا ۱۸ اکتبر (۲۴ تا ۲۶ مهر ماه) به پکن سفر می کند.

بیانیه «ماریا زاخارووا» در این باره اضافه می کند: لاوروف در جریان این سفر قرار است با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار و رایزنی کند. در طول اقامت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پکن - که انتظار می‌ رود در ارتباط با سومین مجمع بین‌ المللی «کمربند و جاده» باشد-، مذاکراتی با وانگ یی، وزیر خارجه چین برنامه‌ریزی شده است.

این درحالیست که به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد خود را برای شرکت در مجمع «کمربند و جاده» اعلام کرده بود.

وی در بخش دیگری از این بیانیه به تنش آفرینی های اخیر اشغالگران قدس در سرزمین های اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: اعزام ناو آمریکایی به خاورمیانه (غرب آسیا) خطر دخالت طرف های جدید در درگیری و تشدید آن را افزایش می دهد. مناقشه بین اسرائیل و فلسطین تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین می تواند به طور کامل حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.