خبرگزاری یونهاپ به نقل از چند منبع آگاه دوشنبه گزارش داد که یک بمب‌افکن راهبردی بی-۵۲ آمریکا هفته جاری در واکنش به «تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی»، در یک پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر خواهد شد.

بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی مستقر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این نخستین باری است که یک بمب‌افکن بی-۵۲ در یک پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر می‌شود. این در حالی است که پیشتر بمب‌افکن‌های آمریکا حامل بمب‌های هسته‌ای برای حضور در رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمده بودند.

بی-۵۲ و بمب‌افکن‌های بی-۲ اسپیریت و بی-۱بی لنسر جزو بزرگترین بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا هستند.

این در حالی است که ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان با قدرت محرکه اتمی روز پنجشنبه برای یک بازدید پنج روزه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت.

هدف این تحرکات که بلافاصله پس از مانورهای دریایی سه جانبه با حضور ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن انجام شد، نمایش قدرت علیه کره شمالی است.

کره شمالی تهدید کرد «قوی ترین و سریع ترین حمله پیشدستانه» را علیه ادوات نظامی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر آن مستقر در شبه جزیره کره انجام خواهد داد.

کره شمالی می‌گوید دکترین هسته‌ای این کشور که سال گذشته تصویب شد به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد اقدامات لازم مانند استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را در صورتی که حمله هسته‌ای علیه خود را قریب الوقوع ارزیابی کند، انجام دهد.

ماه گذشته، کره شمالی در قانون اساسی خود با هدف تقویت نیروی هسته‌ای کشور اصلاحاتی اعمال کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.