قشرهای مختلف مردم استان کرمانشاه در نقطه صفر مرز خسروی در نزدیک‌ترین جای کشور به کربلای معلا و راه فلسطین اشغالی برای محکومیت جنایات بی رحمانه رژیم اشغالگر اسراییل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه  و پیوستن به حمایت جهانی مسلمانان  کشورهای اسلامی حضور یافتند.

تجمع مردم کرمانشاه در مرز خسروی و اعلام آمادگی برای مبارزه با رژیم جعلی اسراییل

به گزارش قدس آنلاین، روز جمعه مردم از جای جای استان کرمانشاه به صورت خودجوش خود را به مرز خسروی رساندند تا ضمن همدردی با مردم بی دفاع غزه و فلسطین اعلام کنند که حامی جبهه مقاومت و مدافع مظلومان فلسطینی هستند.

شرکت کنندگان در این آیین با مشت های گره کرده ضمن ابراز انزجار از جنایات هولناک رژیم سفاک و کودک کش اسراییل، شعارهای کوبنده لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا خامنه ای، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آماده، هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران سردادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز در مرز خسروی نزدیک‌ترین مرز برای نابودی اسراییل هستیم تا بیعتی با مردم غزه و فلسطین داشته باشیم.

حجت الاسلام یوسف احمدی افزود: در این مراسم مهمانانی از دیالی عراق، علمائ الولایه حشد الشعبی و حسینیون کشور آذربایجان، حزب الله و صابریون فلسطین داشتیم که به فرمان امام خامنه‌ای آمدند تا به پویشی که در سراسر کشور شکل گرفته بپیوندند که در این پویش تاکنون پنج میلیون نفر برای نابودی اسراییل امضا زدند.

وی گفت: همین جا اعلام می کنیم پای این حرکت می‌مانیم تا اسراییل این لکه ننگ از روی صفحه روزگار محو شود.

احمدی همچنین در سخنانی در تجمع مردم افزود: قیام کبری علیه رژیم غاصب اسراییل آغاز شده و امروز با حضور نسل‌های مختلف در حال وقوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: غده سرطانی اسرائیل ٨٠ سال است که به فلسطین ظلم کرده‌اند از این رو یک بار برای همیشه این عامل فساد باید از روی کره زمین برداشته شود چون ظلم، جنایت، کودک کشی و به اسارت درآوردن زنان از سوی اسرائیل خون‌ها را به جوش آورده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در این نقطه مرزی در کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم های حزب‌الله لبنان، عراق، حسینیون، فلسطین و پرچم‌های مجاهدین و مقاومت‌ها دور هم جمع شده ایم تا به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم.

تجمع مردم کرمانشاه در مرز خسروی و اعلام آمادگی برای مبارزه با رژیم جعلی اسراییل

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» از این روست که اینجا در مرز خسروی نزدیک‌ترین راه به کربلا و نزدیک‌ترین مسیر به قدس دور هم جمع شده‌ایم، عالمیان بدانند ما یک قیام صغری داشته‌ایم و یک قیام کبری داریم زمانی که قیام صغری رخ داد امام خمینی (ره) در سال ١٣۴٢ با عمامه، تسبیح و انگشتر آغاز کرد و لشگر خود را نوزادان در گهواره اعلام کرد.

احمدی عنوان کرد: قیام کبری که مقام معظم رهبری فرمودند «تا ٢۵ سال آینده اثری از اسرائیل نخواهد بود» در حال رخ دادن است و رهبری در این باره فرمودند «اگر جنایات خود را ادامه دهید نیروهای مقاومت تاب نمی‌آورند.»

سرپرست فرمانداری قصر شیرین نیز در تجمع مردمی علیه رژیم غاصب اسراییل در نقطه صفری مرز خسروی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: قلب های مسلمانان امروز از جنایات غزه جریحه دار است.

محمد نجفی با درود به شهدای مظلوم غزه افزود: امروز در نقطه صفر مرزی و در نخستین قدمگاه مسیر کربلا با دشمنان اتمام حجت می‌کنیم.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در ایران اسلامی گفت: امروز در بیمارستان المعمدانی هنگامی که آن جنایت هولناک رخ می‌دهد رژیم غاصب اسراییل اعلام می‌کند کار مبارزان غزه و فلسطینی است و این نشان می‌دهد صحنه گردانان اغتشاشات سال گذشته کشورمان نیز صهیونیست‌ها بودند.

نجفی تأکید کرد: امروز با تمام وجود اعلام حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار نسبت به اسراییل داریم.

تجمع مردم کرمانشاه در مرز خسروی و اعلام آمادگی برای مبارزه با رژیم جعلی اسراییل

آماده جانفشانی برای مقاومت هستیم

فرمانده جبهه مقاومت حسینیون آذربایجان نیز در سخنانی با محکوم کردن جنایات هولناک رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: به نمایندگی از حسینییون کشور آذربایجان آمده‌ایم تا بگوییم، ای رهبرمان، ای امام خامنه‌ای، ای نائب مهدی(عج) ما آماده‌ایم تا با تمام وجود، هستی جانمان را فدای مقاومت نماییم و در کنار مستضعفان جهان، قدس را آزاد نماییم.

حجت الاسلام توحید ابراهیمی افزود: ما جوانان سرزمین قفقاز و آذربایجان حریف شما و صهیونیسم جهانی هستیم و نخواهیم گذاشت تا آذربایجان با اشغال صهیونیست‌ها، به فلسطین دوم منطقه تبدیل شود.
او در ادامه گفت: بیش از سه هزار نفر از شیعیان کشور آذربایجان به‌خاطر ضدصهیونیست بودن در این کشور زندانی شده‌اند و امروز کسانی که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده بودند نیز دستگیر شدند.

شیخ حمید التمیمی از علما الولایته حشدالشعبی از استان دیاله عراق نیز در سخنانی با زبان عربی جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل را محکوم کرد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز گفت: شاهد فجیع ترین اقدامات علیه مردم بی دفاع غزه هستیم، مادران پیرمردان، کودکان و نوزادان پرپر می شوند و ندای آزادی خواهی از کسی سر نمیزند.

سردار کیاست سپهری افزود: رژیم غاصب اسراییل با حمایت و تجهیزات آمریکا مردم غزه را پرپر می‌کند و دنیا در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه، گروه‌های مقاومت در تمام دنیا در برابر حملات ددمنشانه صهیونیست ها به غزه اعلام آمادگی و انزجار کردند گفت: ملت‌های آزاد اندیش جهان به پا خواستند و جنایت آنها را محکوم می‌کنند.

سپهری حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و مدارس را نشانه عجز صهیونیست ها بیان کرد و افزود: آنها با تکیه بر سیستم های اطلاعاتی و تجهیزات نظامی خود فکر می‌کردند که هیچ آسیبی نمی بینند اما دیدیم که جوانان فلسطینی و مقاومت چگونه از گنبد آهنین آنها عبور و فرماندهان آنها را دستگیر و تا داخل خاک آنها نفوذ کردند.

وی ادامه داد: به پاس همدردی با ملت فلسطین و اعلام انزجار از اسرائیل ما آمادگی مقاومت و شهادت داریم و در راه آزادسازی قدس لحظه ای تردید نداریم.

در پایان پرچم های جمهوری اسلامی ایران تحویل نمایندگان جبهه مقاومت شد تا این پرچم ها به محل تجمع کنندگان در مرز اردن منتقل شود.

قصرشیرین ، در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.