بایدن به دنبال ۱۰۵ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین، رژیم اسرائیل، تایوان و تقویت امنیت مرزی است.

بایدن به دنبال ۱۰۵ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و اسرائیل است

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا به دنبال یک بسته کمک امنیتی ۱۰۵ میلیارد دلاری برای حمایت و پشتیبانی از اوکراین، رژیم اسرائیل و حفاظت از مرزهای جنوبی ایالات متحده است.

این درخواست در حالی است که فعالیت کنگره آمریکا در عمل متوقف شده است زیرا جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با یکدیگر بر سر اینکه چه کسی باید رییس مجلس باشد، در حال رقابت و اختلافات داخلی هستند.

در همین ارتباط نیز دولت بایدن روز جمعه بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار از کنگره برای حمایت از نیازهای امنیتی اوکراین، تل آویو، تایوان و مرزهای جنوبی ایالات متحده درخواست کرد.

در این میان سهم بزرگ این بسته کمک با بیش از ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین در نظر گرفته شده است. بر اساس آمار ارایه شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا، از زمان جنگ روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده زرادخانه‌ای به ارزش ۴۴ میلیارد دلار برای کمک‌های امنیتی به اوکراین تخصیص داده است.

بایدن همچنین خواستار ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک اضافی به اسرائیل، ۲ میلیارد دلار دیگر برای امنیت تایوان و هند و اقیانوس آرام و کمی بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه است.

رژیم صهیونیستی در حال بمباران غزه و جنگ تمام عیار با حماس است و تا کنون آمریکا وعده داده که از هیچ کمکی به تل آویو برای مقابله با گروه‌های فلسطینی دریغ نخواهد کرد.

علاوه بر این، کاخ سفید به دنبال ۶.۴ میلیارد دلار برای عملیات مرزی در جنوب و مرز مکزیک است تا به انتقادات جمهوری خواهانی را که دولت بایدن را به عدم انجام اقدامات کافی برای مقابله با مهاجرت از آمریکای لاتین متهم می‌کنند، پاسخ داده باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن این میزان درخواست بودجه را بازتاب جایگاه ایالات متحده در صحنه جهانی توصیف کرد و گفت: «این درخواست بودجه برای پیشبرد امنیت ملی آمریکا و تضمین امنیت مردم آمریکا حیاتی است.»

بایدن نیز در یک سخنرانی از دفتر بیضی شکل خود در کاخ سفید، درخواست چنین بودجه‌ای را تأیید کرد و آن را «سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای امنیت آمریکا و برای نسل‌های آتی توصیف کرد.» بایدن گفت که بودجه اضافی برای تلاش‌های جنگی اسرائیل و اوکراین به ما کمک می‌کند تا نیروهای آمریکایی را از خطر دور نگه داریم و به ما کمک می‌کند جهانی امن‌تر، صلح‌آمیزتر و مرفه‌تر برای فرزندان و نوه‌هایمان بسازیم.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا می‌گوید از تل آویو خواسته است تا عملیات زمینی احتمالی خود در غزه را تا زمان آزادی گروگان‌های بیشتر به تعویق بیندازد.

بایدن توضیحی درباره پاسخ تل آویو نداده است و مشخص نیست که رژیم صهیونیستی چه واکنشی به درخواست رییس جمهور آمریکا داشته است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع آمریکا با همتای صهیونیستی خود درباره آخرین تحولات در عملیات نظامی علیه حماس گفتگو کرد.

بلومبرگ نیز گزارش داده است که ایالات متحده و دولت‌های اروپایی به اسرائیل فشار می‌آورند تا تهاجم زمینی خود به غزه را به تعویق بیندازد تا زمان لازم برای انجام مذاکرات محرمانه از طریق قطر درباره زندانیان با حماس وجود داشته باشد.

در عین حال، رویترز اعلام کرده است که کاخ سفید موضع گیری بایدن که در آن گفته بود از اسرائیل می‌خواهد عملیات زمینی احتمالی خود در غزه را به تعویق بیندازد، پس گرفته است. کاخ سفید در توضیح این موضوع گفته است که بایدن فکر می‌کرد که سوال یک روزنامه نگار در مورد تمایل او برای آزادی گروگان‌های بیشتر است و رییس جمهور آمریکا چنین توضیحی را ارایه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.