ولیعهد کویت در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین گفت: تحولات در غزه پیامدهای خطرناکی برای منطقه و کل جهان دارد.

ولیعهد کویت: تحولات غزه پیامدهای خطرناکی برای جهان دارد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» افزود: بار دیگر جرایم و حملات اسرائیل را محکوم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم.

وی ادامه داد: خواهان گشودن گذرگاه ها و رساندن کمک ها به فلسطینی ها در غزه هستیم.

ولیعهد کویت اضافه کرد: با درد و رنج، بمباران برادران فلسطینی در غزه و هدف قرار دادن خدمات اساسی و فراخوان برای کوچاندن ساکنان این منطقه را دنبال می کنیم.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که ساعتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای اروپایی، روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، شاه اردن و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.