۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر: 928096

پیشنهاد مکرون در دیدار با نتانیاهو برای ایجاد یک ائتلاف برای مبارزه با حماس و حزب الله بیشتر به یک نوع چاپلوسی و اظهار ارادت به صهیونیست ها شبیه است

پس از سفر مقامات آمریکایی، نخست وزیر انگلیس، ایتالیا و برخی دیگر از سران غربی، روز گذشته امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم با هدف ابراز همدلی و همبستگی با مقامات صهیونیست وارد تل‌آویو شد و حمایت قاطع خود را از اشغالگران اظهار کرد! پاریس در مسائل منطقه غرب آسیا به ویژه در موضوع فلسطین تا به امروز کمترین تاثیر را داشته؛ پس دلیل حضور مکرون در تل آویو آن هم در میانه بحران چیست؟

در ابتدا باید گفت که سخنان رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نتانیاهو و پیشنهاد وی برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با حماس و حزب الله بیشتر به یک نوع تملق و چاپلوسی و اظهار ارادت به صهیونیست ها شبیه است تا یک پیشنهاد سیاسی چراکه همسر رئیس جمهور فرانسه بریژیت ماری-کلود یک فرد یهودی و خود مکرون نیز از افراد حامی لابی صهیونیسم در فرانسه می باشد. این پیشنهاد مکرون در حالی مطرح شده که آمریکایی ها امروز نمی توانند در منطقه در برابر محور مقاومت کاری از پیش ببرند و طبیعتا نیز فرانسوی ها نیز نخواهند توانست به اسرائیل کمک کنند. اما می توان این سخنان را در راستای دلگرمی و ایجاد آرامش روانی در بین ساکنین و مقامات تل آویو قلمداد کرد.

 البته گوشه ای از این حضور نیز نوع اعلام حمایت ظاهری از نتانیاهو در مواجه با ایران قدرتمند است. اما در حال حاضر معادلات منطقه به شدت در حال تغییر است بطوریکه واشنگتن با تمام قامت پشت اسرائیل ایستاده و حتی مدیریت سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را در برابر تنها یک گروه از محور مقاومت(حماس) بر عهده گرفته است. اما مکرون به خوبی می داند که هر نوع ائتلافی باید با حضور کشورهای حامی صهیونیست ها در منطقه صورت بگیرد در حالی که بیشتر کشورهای عربی در حال فاصله گرفتن از اسرائیل هستند و حتی بحث صلح ابراهیم و یا طراحی رابطه با عربستان برای مدت ها به عقب بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.