در مراسمی با حضور معاون فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، رئیس بنیاد شهید و معاونین و کارشناسان ستادی حوزه آموزش و پرورش از ۱۴ نفر از فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

۱۴ نفر از فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر بردسکن تجلیل شدند

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر چراغیان، در مراسم تجلیل فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر بردسکن با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده و سومین سالگرد شهید علی حاجی پور اولین شهید مدافع سلامت این شهرستان در سخنانی به اقدامات و کارهای انجام شده در حوزه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی به حوزه آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌ها و افتخارآفرینی ۱۴ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی و  از برنامه‌ریزی بسیار خوب حوزه کارشناسی شاهد و ایثارگر این مدیریت و میزبانی دبیرستان شاهد شهدای وحدت در برگزاری این مراسم افزود: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب اقامه نماز اول وقت در مدارس است.

وی دانش آموز، مدرسه و خانه را به عنوان یک مثلث در حوزه علم و دانش مهم دانست و گفت: مهم‌ترین رکن این سه ضلع دانش آموزان هستند.

چراغیان با اشاره به اینکه در شهرستان بردسکن ۴ مدرسه شاهد وجود دارد افزود: در این مدارس بیش از ۱۶۰۰ نفر از دانش آموزان مشغول به تحصیل و بیش از ۱۳۰ نفر از همکاران فرهنگی در این مدارس تدریس می‌کنند.

وی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش و اداره امور شاهد و ایثارگران استان  دبیرستان شاهد مالک در متوسطه دوم نیز از ابتدای سال تحصیلی جدید راه اندازی شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با بیان اینکه شهدا پرورش یافتگان مکتب انسان ساز اسلام هستند، افزود: شهدا والا مقام با پیروی از آموزه‌های دینی و اطاعت از رهبری برای مقابله با توطئه‌های دشمنان جان عزیز خود را فدا و امنیت و آرامش ما را تامین کردند.

وی مدارس شاهد را جز مدارس شاخص اعلام کرد و افزود: دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند باید به عنوان یک الگو در همه زمینه‌ها نسبت به دیگر مدارس سرآمد باشند.

وی از مدیران مدارس شاهد خواست نسبت به مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

چراغیان عنوان کرد: از افتخارات یکی از مدارس شاهد شهرستان بردسکن تعداد ۵۵ نفر از دانش آموزان دختر و پسر این دو مدرسه به مدارس نمونه دولتی راه پیدا کرده اند.

وی بر حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه تاکید کرد و افزود: امروز دشمنان دشمنی خود را علیه مسلمانان به نمایش گذاشته‌اند و باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه اقتدار و عظمت نظام را به رخ جهانیان بکشانیم و پاسخ دندان شکنی را به یاوه گویی‌های دشمنان بدهیم.

وی اظهار کرد: رژیم غاصب اسرائیل تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از مردم مظلوم بی‌گناه فلسطین و غزه را به خاک و خون کشیده‌ است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آنها کودکان و ۲ هزار نفر آنها زنان هستند.

در این مراسم علی نخعی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بردسکن گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد را ارائه داد و افزود: فرزندانی که به عنوان دانش آموز ممتاز انتخاب شده‌اند تحت پوشش طرح شاهد این بنیاد هستند و در حوزه علم و دانش افتخار آفرینی کردند.

وی اظهار کرد: فرزندان شاهد و ایثارگری که از طریق آزمون وارد دانشگاه شده باشند شهریه آنها پرداخت خواهد شد در غیر این صورت هیچ شهریه‌ای به آنها داده نخواهد شد.

در این مراسم علی حاجی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن با توجه به آیات و روایات و اهمیت علم و دانش و به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: معلمینی که در مدارس شاهد مشغول به تدریس هستند می‌طلبد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین این مهم را برای دانش آموزان نهادینه کنند.

وی همچنین گفت: مدیران مدارس شاهد باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند چرا که تمام هستی، عزت، شرف، استقامت، پایداری و امنیت خود را مدیون شهدای گرانقدر هستیم، شهدایی که برای دفاع از این آب و خاک از جان عزیز خود گذشتند.

وی بر حضور گسترده دانش آموزان و معلمین در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد.

در پایان این مراسم از  ۷ نفر از معلمین مدارس شاهد که پس از ۳۰ سال تلاش و خدمت صادقانه بازنشسته شده بودند و از  ۱۴ نفر از فرزندان شاهد و  ایثارگر این شهرستان نیز تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.