وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بامداد دوشنبه (امروز) دو شناور هدایت‌پذیر از راه دور اوکراین را در دریای سیاه شناسایی و ساقط کرد.

دو شهپاد اوکراین در دریای سیاه ساقط شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تجهیزات شناسایی و راداری روسیه دو شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) اوکراینی را در دریای سیاه شناسایی کردند و هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود نوشت: « ۳۰ اکتبر حدود ساعت ۰۴:۰۰ به وقت مسکو، دو قایق بدون سرنشین نیروی دریایی اوکراین را در منطقه‌ای در دریای سیاه شناسایی کردند و آنها مورد اصابت قرار گرفتند».

به گزارش خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه، این وزارتخانه افزود که مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با مین‌گذاری و عملیات خرابکاری در جاده بیرونی خلیج سواستوپل در حال انجام است.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، اوکراین یکشنبه شب (دیشب) سعی کرد با ۳۶ پهپاد به اهدافی در خاک روسیه حمله کند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه و شمال غربی کریمه منهدم شد.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع یکدیگر حمله می‌کنند.

«یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین  اخیرا گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.» وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.