رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: بخشی از پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به سوءاستفاده از خیرانی است که با نیت و اهداف خیرخواهانه به دنبال کمک به قشر ضعیف جامعه هستند.

هشدار پلیس درخصوص مؤسسات خیریه صوری و غیرمجاز

به گزارش قدس آنلاین،  حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با هشدار در خصوص مؤسسات خیریه صوری و غیر مجاز اظهار داشت: ممکن است یکبار هم برای شما اتفاق افتاده باشد که با شما تماس بگیرند و خودشان را نماینده موسسه خیریه معرفی کرده و از شما بخواهند برای کمک به افراد نیازمند مبلغی را به شماره حساب اعلام شده از طریق آنها واریز کنید.

وی افزود: بیشتر این تماس‌ها از طرف شرکت‌های تجاری و بازاریابی است و اگر به این خیریه‌ها کمک کنید، نمی‌توانید مطمئن شوید که تمام پول شما صرف امور خیریه شده است.

ترکیان بیان کرد: باید توجه داشته باشید که موسسات خیریه صوری و غیرمجاز از توزیع مواد غذایی و بسته‌های حمایتی بین محرومان شروع به کار می‌کنند و در نهایت با جذب سرمایه اولیه با وعده‌های تامین لوازم خانگی، رایانه، گوشی تلفن همراه، دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو، سرویس طلا و پرداخت وام فعالیت مجرمانه خود را پیش می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: بخشی از پرونده‌های قضائی مطروحه مربوط به کلاهبرداری از خیرانی است که از نیت و اهداف خیرخواهانه آنان در کمک به قشر ضعیف جامعه سوء استفاده شده است.

وی با بیان اینکه موسسه‌های خیریه دارای مجوز، مکان ثابت و مشخصی برای دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردمی دارند، تصریح کرد: با این وجود هم این مؤسسات طبق قانون اجازه مراجعه حضوری برای جمع آوری کمک‌های مردمی را ندارند.

ترکیان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به مشارکت در امر خیر به خیریه‌های معتمد که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی را دارند و در شهر بین مردم شناخته شده هستند، بهره ببرند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص اینکه مجوز مؤسسه‌های خیریه را چه سازمانی صادر می‌کند، گفت: مجوز فعالیت مؤسسات خیریه را سازمان بهزیستی کشور که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است صادر می‌کند و نماینده قانونی مؤسسه خیریه متقاضی می‌تواند به سایت www.behzisti.ir مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و درخواست مجوز مؤسسه را اعلام کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.