مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۶ آذر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های شمال غرب، برخی نقاط کرمانشاه، همدان و مرکزی، همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران،‌ البرز و قزوین، موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

آلودگی هوا در ۶ کلان‌شهر و باران در کشور از ۶ آذر

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده سوم آذر با عبور موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی نقاط استان‌های بوشهر، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا این شرایط جوی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان حاکم است.

وی افزود: روز شنبه ۴ آذر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، همچنین جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه ۵ آذر در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما و وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

* باران در پایتخت و برخی شهرها از ۶ آذر

ضیائیان گفت: روز دوشنبه ۶ آذر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات در استان‌های شمال غرب، برخی نقاط کرمانشاه، همدان، مرکزی، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران،‌ البرز و قزوین خواهد شد؛ دوشنبه شب، با شمالی شدن جریانات روی خزر بارش باران و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و ۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* آلودگی هوا در ۶ شهر بزرگ

ضیائیان اظهار داشت: از امروز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ تا یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ به دلیل سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا
در چندین شهر بزرگ و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: امروز در تهران، اصفهان و کرج، روز جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ در تهران، اصفهان، کرج، سمنان و اراک، روز شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ در تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک و روز یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ در تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک، هوا آلوده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا ‌افزایشِ غلظت آلاینده‌های جوی، افزایشِ شاخص‌ِ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: توصیه می‌شود مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، در دستور کار باشد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.