از ۴ دانش آموز بسیجی نخبه و مدال‌آور زهرا علیزاده، مشهید نخغی، ریحانه علیزاده و نرگس غدیری از دبیرستان نمونه دولتی آمنه شهرستان بردسکن که در شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا شرکت کرده بودند در محل این دبیرستان تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از ۴ دانش آموز بسیجی نخبه و مدال آور  بردسکن

به گزارش قدس خراسان، در مراسمی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، مدیریت آموزش و پرورش و جمعی از پاسداران و کارشناسان ستادی حوزه آموزش و پرورش از ۴ دانش آموز بسیجی نخبه و مدال‌آور  زهرا علیزاده، مهشید نخغی، ریحانه علیزاده و نرگس غدیری از دبیرستان نمونه دولتی آمنه شهرستان بردسکن که در شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا شرکت کرده بودند در محل این دبیرستان  تجلیل به عمل آمد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین استقبال و تجلیل از این ۴ دانش آموز نخبه و مدال‌آور ضمن تبریک به این عزیزان، والدین و مجموعه مدیران و مربیان افزود: کسب مقام اول و حائز مدال طلا توسط این دانش آموزان در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا یک کار جمعی و با هم افزایی مجموعه بسیج و آموزش و پرورش و مربیان صورت گرفت که امروز این دانش آموزان برای کشور و استان خراسان رضوی و شهرستان بردسکن افتخار آفرینی کنند.

علی اکبر چراغیان با بیان اینکه ۷۵ هزار دانش آموز از ۳۲ استان کشور در قالب ۱۵ هزار گروه ۵ نفره در این لیگ شرکت کرده بودند، افزود: خوشبختانه تیم ۴ نفره شهرستان  بردسکن توانستند در گروه جهادی علمی رتبه اول کشور را از آن خود کنند و حائز مدال طلا شوند.

وی هدف از برگزاری این  لیگ علمی پایا را ایجاد تفکر خلاقانه و استدلالی در دانش آموزان، شکوفایی هوشی و استعداد نهفته دانش آموزان در حوزه علم و یادگیری و نحوه تعامل گروهی و استفاده از تفکرات یکدیگر را اعلام کرد.

چراغیان افزود: جایی باسی افتخار است که این دانش آموزان نخبه و بسیجی در بین استان‌های کشور که بیش از ۱۵ هزار گروه ۵ نفره شرکت کرده بودند به این مقام دست پیدا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه دانش آموزان می‌توانند در  این لیگ علمی از پایه ششم تا دوره متوسطه اول و دوم شرکت کنند و برای شهرستان افتخار آفرینی کنند  خواست  دراین رابطه برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی پیام حجت الاسلام جعفری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام رضا علیه السلام را نیز برای کسب رتبه اول و حائز مدال طلا توسط این چهار دانش آموز بسیجی قرائت کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن عنوان کرد: از استان خراسان رضوی تنها شهرستان بردسکن در دوره متوسطه دوم یک تیم ۴ نفره در شانزدهمین دوره لیگ برتر علمی کشور اعزام کرد و خوشبختانه مقام اول کشور و حایز مدال طلا شدند.

سرهنگ علیرضا جنیدی، فرمانده سپاه شهرستان بردسکن ضمن تبریک به این چهار دانش آموز بسیجی و نخبه و مجموعه مدیران معلمین والدین و حوزه آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی افزود: فرهنگ بسیجی در هر جایی ساری و جاری شده منشا تحول و معجزه بوده است.

وی افزود: امروز حمایت از نخبگان و دانش آموزان سرآمد و پیشتاز در سرلوحه کار مدیران اجرایی کشور قرار دارد و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات بسیاری در خصوص حمایت از نخبگان دارند چرا که اولین نتیجه این حمایت امید آفرینی، امید پروری و آینده سازی است.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن عنوان کرد: امید است دانش آموزان عزیز در دیگر عرصه‌های علمی و آموزشی به ویژه در کنکور سراسری آینده برای شهرستان افتخارآفرینی کنند و شاهد حضور آنها در کرسی‌های برتر دانشگاه‌های کشور باشیم.

سرهنگ جنیدی از دانش آموزان خواست در کنار علم آموزی بحث تهذیب را نیز مورد توجه قرار دهند چرا که تهذیب و علم به عنوان دوبال برای جامعه  ضروری و می‌تواند افراد را به اهداف خود برساند.

حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) بر اهمیت علم و دانش تاکید کرد و این افتخار آفرینی را به مجموعه شهرستان تبریک و اظهار امیدواری کرد دانش آموزان بتوانند در دیگر عرصه‌های علمی  و فرهنگی برای شهرستان افتخار آفرینی کنند و شاهد پله‌های ترقی آنها باشیم چرا که دانش آموزان امروز آینده سازان کشور هستند و همه باید در راستای رشد و تعالی آنها اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان برای پیشرفت خود همواره نماز اول وقت و نیکی به پدر و مادر و نیز توجه به علم اندوزی ورزش و عبادت را سرلوحه امور خود قراردهند.

وی بیان کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدا و ایثارگران و جانبازان عزیز ایران اسلامی در چندین رشته علمی جز ۱۰ کشور برتر دنیا است.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از این چهار دانش آموز نخبه بسیجی از مدیریت، معاونین معلمین و مربیان دبیرستان نمونه دولتی آمنه تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.