مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج گفت: بسیج در انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی، در موضوع رسیدگی به مردم حادثه دیده در حوادث و بلایای طبیعی و هر کجا حضور یافت افتخاری برای کشور آفرید.

بسیج در هر عرصه‌ای حضور یافت افتخار آفرید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی رضایی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی سه رکن مهم برای پیروزی داشت، رکن اول اسلام است. امام فریادشان را بلند کردند چرا که اسلام داشت نابود می‌شد بنابراین امام با شعار توجه به اسلام، انقلاب را شروع کرد.

وی ادامه داد: رکن دوم این انقلاب مردم هستند، مردم ندای امام را شنیدند و چون اسلام را دوست داشتند با همه وجودشان نسبت به اسلام احساس تکلیف کردند و پای کار آمدند. سومین رکن نیز امام و رهبر این انقلاب بودند. کارکرد انقلاب این بود که اسلام را زنده و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد. عوامل آمریکایی‌ها از کشور فرار کردند، عوامل داخلی هم که فریب دشمن را خورده بودند و دستشان به خون مردم آلوده شده بود، اعدام شدند. وقتی دشمنان از همه این‌ها مأیوس شدند طبیعی است که نقشه بکشند تا نگذارند این انقلاب در منطقه غرب آسیا رشد کند و الگویی برای سایر کشورهایی که تحت سلطه استکبار هستند شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمن به هر نحوی می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد، بنابراین امام با درایتی که داشت بسیج مستضعفین را تشکیل داد. البته بسیج از قبل نیز تشکیل شده بود. وقتی مردم همت کردند و همگی با رهبری امام و بر اساس دستورات اسلامی این انقلاب را به ثمر رساندند، یعنی مردم خودشان بسیج را تشکیل داده بودند.

حجت‌الاسلام علی رضایی خاطر نشان کرد: در حقیقت مردم همگی برای منافع ملی، ارتقای و پیشرفت کشور گرد هم جمع شدند. وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مردم این اجتماع را داشتند اما امام رسماً اعلان بسیج کرد. امام خمینی (ره) فرمودند: مملکتی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد. بنابراین امام رسماً نه ماه پیش از جنگ تحمیلی بسیج را تشکیل داد.

وی افزود: دشمن ما را رها نمی‌کرد و نمی‌خواست از منافعش دست بکشد، دشمن همچنان این هوس و اندیشه را در ذهن داشت و ما باید آماده می‌شدیم تا اگر دشمن خواست کوچک‌ترین جسارتی به این مملکت داشته و نگاه چپ کند در مقابلشان بایستیم. لذا تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام برای این بود که بتواند از انقلاب و دستاوردهای آنکه سال‌ها برای آن تلاش کردند دفاع کند. امام رسماً یک مجموعه و تشکل مردمی را تشکیل داد تا مردم و جوانان سازماندهی شوند، آموزش‌های نظامی ببینند و بعد آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: وقتی که جنگ بر ما تحمیل شد، سپاه سال‌های اول استقرار خود را طی می‌کرد و متأسفانه بیگانگان خدشه‌ای در ارتش ما به وجود آورده بودند که آن‌ها هم خیلی آمادگی برای نبرد نداشتند. در یک چنین زمانی اگر بسیج آماده نبود و آموزش‌های لازم را ندیده بود و در کنار سپاه و ارتش به میدان نیامده بود، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتد.

حجت‌الاسلام علی رضایی گفت: برکت این دور اندیشی امام این بود که اگر بسیج در جنگ تحمیلی در میدان نبود، ما این نتیجه‌ای که در جنگ به دست آمد را نمی‌گرفتیم. ما الان ادعا داریم که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی در دست عراق و استکبار جهانی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: خدا شهید خلبان خلعتبری از شهدای نیروی هوایی ارتش را رحمت کند، این شهید بزرگوار می‌گوید: ما دشمن را از کشور بیرون کردیم، اگر کف پوتین آن‌ها خاک ایران باشد، ما با خون و اشک چشممان آن را می‌شوییم. یعنی این ملت این‌طور وسط میدان بودند. بسیج اگر نبود معلوم نبود چه خسارتی به کشور وارد می‌شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: امام (ره) راجع به بسیج می‌فرمایند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدای خود می‌خواهم مرا با بسیجیانم محشور گرداند. در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم. این نشان می‌دهد که چقدر امام شخصیت بسیج و بسیجیان را ارتقا داده است.

حجت‌الاسلام علی رضایی گفت: امام (ره) وقتی می‌خواهد بسیج و بسیجیان را تعریف کند می‌فرماید: تمام مجاهدان خدا از ابتدا تا انتها، یعنی از ابتدای خلقت انسان تا کنون، نامشان در تشکل بسیج ثبت شده است. امام می‌فرماید: هرکس از خودش برای دفاع از وطن، خاک و اعتقاداتش بگذرد بسیجی است. پس می‌توان گفت کسانی که در غزه هستند و جانفشانی می‌کنند و نزدیک به پنجاه روز است که دارند مقاومت می‌کنند، تک تکشان بسیجی هستند.

وی ادامه داد: ما هرچه در کشورمان داریم حاصل و محصول حضور قاطبه مردم و اقشار مختلف مردم در انقلاب اسلامی است که در پیروزی انقلاب حضور داشتند، در هشت سال دفاع مقدس چه در خط مقدم و چه در پشت میدان نبرد حضور داشتند و خدمت می‌کردند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج ما در انقلاب، در جنگ تحمیلی، سازندگی، در موضوع رسیدگی به مردم حادثه دیده در حوادث و بلایای طبیعی و هر کجا که افتخاری برای این مملکت فراهم شد، نقش اقشار مختلف مردم به عنوان تشکل بسیجی برجسته بوده است.

حجت‌الاسلام علی رضایی گفت: هرکس انقلاب را دوست دارد، مملکت را دوست دارد، این کشور و این خاک را دوست دارد، ملت را دوست دارد بسیجی است چه پرونده در سازمان بسیج مستضعفین داشته باشد چه نداشته باشد. هر کس این ویژگی‌ها را دارد و حاضر است هر چیزی که دارد فدای ملت کند تا این ملت همیشه عزیز و سربلند باشند، هر کس چنین اندیشه‌ای دارد خواه ناخواه بسیجی است.

وی ادامه داد: هفته بسیج یعنی قدردانی از همه کسانی که در میدان‌ها و حوادث مختلف این نظام، مملکت و انقلاب وسط میدان آمدند تا اعلام کنند کشورمان را دوست داریم و در مقابل هر کس که خیال بدی نسبت به این انقلاب و نظام داشته باشد می‌ایستیم، جانمان را فدا می‌کنیم اما ذلت و خواری ورود بیگانه به کشور را نمی‌پذیریم.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت وگو به شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: فلسطین خوشبختانه امروز همه چه در جهان اسلام و چه در سایر کشورها متوجه خباثت رژیم کودک کش و جنایتکار اسرائیل شده‌اند و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمده‌اند. جهان این جنایت و حملات وحشیانه اسرائیلی‌ها را نمی‌پذیرد. افکار جهانی نیز خباثت رژیم صهیونیستی را بر نمی‌تابد. حتی در بعضی از ایالت‌های آمریکا اعلام شد از زمان تشکیل کشور آمریکا تا به امروز چنین تجمعاتی بر علیه سیاست‌های آمریکا شکل نگرفته بود. کشورهایی مثل انگلیس، فرانسه، اسپانیا و سایر کشورهای غیر مسلمان نیز به صحنه آمده‌اند.

حجت‌الاسلام علی رضایی گفت: اسرائیلی‌ها بنا داشتند چند میلیون از یهودی‌های اطراف دنیا را به فلسطین اشغالی بیاورند، بر ساخت و ساز شهرک‌ها بیافزایند و روابطشان را با سایر کشورها عادی سازی کنند و مسأله فلسطین را برای همیشه از جهان اسلام پاک کنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که اسرائیلی‌ها تصمیم داشتند در همین روزها کار حماس و غزه را یکسره کنند. آن‌ها می‌خواستند با تجهیزاتی که در اختیار داشتند به غزه حمله کنند و کار غزه را تمام کنند. بنابراین حماس با عملیات طوفان الاقصی پیش دستی کرد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعضی از کشورها بنای عادی سازی روابط با اسرائیل را داشتند اما با شکل گیری طوفان الاقصی و شجاعت حماس این نقشه‌ها نقش بر آب شد. عملیات طوفان الاقصی کار بزرگی بود که حماس توانست به تنهایی به این موفقیت دست پیدا کند. امروز وظیفه ماست که از فلسطین حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.