سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: توصیه می‌کنم آقای گروسی با تمرکز بر کار فنی خود، از مسیر بی‌طرفی خارج نشده و رویکرد سیاسی را انتخاب نکند؛ رویکرد سیاسی مانعی برای همکاری‌های ایران و دبیرخانه آژانس خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آقای گروسی بر کار فنی خود تمرکز کند

به گزارش قدس‌آنلاین، ابوالفضل عمویی اظهار کرد: مواضع اخیر آقای گروسی به خصوص مصاحبه با خبرگزاری فرانس ۲۴، خارج شدن مدیرکل و دبیرخانه آژانس از روند یک فعالیت حرفه‌ای است.

وی توضیح داد: اینکه مدیرکل آژانس به جای تمرکز بر کار  فنی خود، بر ایجاد فضای رسانه‌ای تمرکز کند و پیوسته مصاحبه در برنامه هسته ای ایران داشته باشد، نه‌ در چارجوب وظایفش است و نه با نقش بی‌طرفی آژانس همخوانی دارد، لذا اگر آقای گروسی مایل به نقش‌آفرینی در موضوعات سیاسی است به موضوع تهدیدات هسته‌ای رژیم صهیونستی علیه مردم غزه هم بپردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: متاسفانه در دور اخیر گزارش آژانس و مواضع مدیرکل، مجددا شاهدیم آژانس به مباحث غیرفنی در برنامه هسته‌ای ایران تمرکز کرده است؛ ارزیابی ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با ظرفیت تولید تولید بمب هسته‌ای مقایسه‌ای  بی‌جاست، چون جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه اراده‌ای برای ساخت تسلیحات هسته ای نداشته و آژانس هم در فعالیت‌های خود و بازرسی‌های پیوسته‌ای که از برنامه هسته‌ای ایران داشته، نتوانسته ادعای انحراف برنامه هسته‌ای ایران را اثبات کند.

عمویی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز در جهت تامین نیازهای داخل کشور دارد و رشد و پیشرفت این برنامه در سال های اخیر با تمرکز بر تامین نیازهای ایران بوده است، بدعهدی نیز  به طرف مقابل مربوط می‌شود که تعهدات خود براساس برجام سال ۲۰۱۵ انجام ندارد.

وی در پایان گفت: توصیه می‌کنیم به آقای گروسی که بر کار فنی خود تمرکز کرده و از مسیر بی‌طرفی خارج نشود و رویکرد سیاسی را انتخاب نکند؛ رویکرد سیاسی مانعی برای همکاری های ایران و دبیرخانه آژانس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.