کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان به ویژه مشهد طبق پیش بینی ها به تدریج در حال افزایش است، بنابراین برای فردا در برخی از ساعات شاهد شرایط ناسالم جوی در خراسان رضوی خواهیم بود.

آلاینده‌های جوی در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور با اشاره به پایداری امروز هوا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به پایداری جوی، افزایش آلاینده‌های جوی و قرار گرفتن کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای فردا در شهرهای بزرگ و صنعتی از جمله مشهد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: اکنون در برخی از نقاط خراسان رضوی همچون شهرستان تایباد مه رقیق وجود دارد، اما از امروز استان تحت تاثیر جریانات پر ارتفاع تراز میانی جو قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته جاری وضعیت جوی استان به نسبت پایدار باشد و تغییرات گسترده جوی رخ ندهد.

رضایی‌پور گفت: همچنین طی این مدت تغییرات دمایی در خراسان رضوی نوسان جزئی دارد و تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین هفت تا ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۸ درجه و کمینه دمای هوای امشب این شهر به پنج درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای منفی چهار درجه سلسیوس و شهرستان‌ درگز با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رضایی‌پور گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در گلمکان شهرستان‌ چناران با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.