اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود گرد و غبار از امروز شنبه به جو استان هشدار سطح زرد صادر و اعلان کرد وضعیت جوی استان طی روزهای آینده ناپایدار خواهد شد.

هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین،  کاهش کیفیت هوا و میدان دید ناشی از گرد و غبار بویژه در مناطق غربی کرمانشاه، افزایش و کاهش نسبی دما، بارندگی در شمال و شرق استان پی آمد فعالیت سامانه جوی مذکور در استان است.

در این باره با رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه تماس گرفتیم که وی در پاسخ گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی موجی ناپایدار امروز جو منطقه را تحت تاثیر داده و ضمن تشدید وزش باد و افزایش نسبی دمای شبانه، بارش‌هایی عمدتاً برای نیمه شرقی و نواحی شمالی استان به دنبال خواهد داشت.

سعید قاسمی افزود: همچنین احتمال این که وزش باد طی ساعاتی از شنبه تا صبح یکشنبه هوا را مخصوصا در نواحی مرزی استان کرمانشاه غبارآلود نماید؛ وجود دارد.

وی اضافه کرد: منطقه اثر این پدیده نیمه غربی استان کرمانشاه بخصوص نواحی مرزی شامل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، تازه آباد و اسلام آباد است که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: بر همین اساس توصیه می شود از فعالیت کوه نوردی و تردد غیرضرور در هوای غبارآلود طی بازه زمانی مورد اشاره اجتناب شود.

قاسمی ادامه داد: از بعدازظهر فردا یکشنبه تا دوشنبه به دلیل تقویت شرایط پایدار، پدیده قابل ملاحظه‌ای برای جو استان کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود و به دنبال این شرایط از بعد از ظهر سه شنبه تا پنجشنبه موج بارشی دیگری ضمن کاهش دمای بیشینه، در ساعاتی سبب بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهد شد.

وی همچنین گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهیدشت با سه درجه زیر صفر و سومار با ۲۴ درجه (سانتی گراد) بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کرمانشاه بود و در همین مدت دمای کرمانشاه بین صفر تا ۱۷ درجه نوسان داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.