مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: فرار مالیاتی به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال با پوشش صندوق قرض الحسنه در خوزستان کشف شد.

کشف فرار مالیاتی با پوشش قرض الحسنه در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان اظهار کرد: با تلاش‌ شبانه روزی همکاران و بررسی‌های تحلیلی از سامانه‌های مالیاتی در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم به محل فعالیت یک صندوق قرض الحسنه واقع در یکی از شهرستان‌های خوزستان مراجعه شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی، اسناد و مدارک مؤدی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی‌ها نشان داد تعدادی از اصناف ضمن افتتاح حساب نزد صندوق‌ها جهت کتمان فروش خود، اقدام به دریافت کارتخوان از آن صندوق نموده اند و با این ترفند عملاً حساب‌های بانکی آن‌ها درگیر این‌گونه مراودات مالی نشده و کتمان فعالیت صورت می‌پذیرد.

مدیرکل‌ امور مالیاتی خوزستان گفت: در بازرسی بعمل آمده از صندوق قرض الحسنه یاد شده تعداد ۳۴۶ مؤدی با گردش مالی بالغ بر ۹.۵ هزار میلیارد ریال شناسایی شد و مبلغ مالیات و جرایم ۱.۰۹۲ میلیارد ریال (شامل مالیات عملکرد، ارزش افزوده و جرایم مربوطه) در مرحله رسیدگی و صدور برگ تشخیص جهت مؤدیان مربوطه است.

وی بیان کرد: برخی اصناف با روی آوردن به جایگزینی استفاده از کارتخوان‌های سیار متصل به پرونده‌های صندوق‌های قرض الحسنه و متمرکز کردن فعالیت‌های مالی خود در آن‌ها اقدام به کتمان درآمد و فرار مالیاتی روی آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.