جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که واشنگتن به رغم حملاتش به مواضع انصارالله یمن به دنبال "کاهش تنش" در خاورمیانه است.

ادعای آمریکا: خواهان کاهش تنش در خاورمیانه هستیم

به گزارش قدس آنلاین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ادعا کرد: ما به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری و ایجاد شرایط برای کاهش تنش هستیم.

سالیوان در عین حال گفت: روند درگیری با حوثی ها (انصارالله یمن) به "آنهایی که در تهران و در دیگر پایتخت های خاورمیانه بر این گروه نفوذ دارند،" بستگی دارد.

این مقام ارشد امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن "مسیر" جلوگیری از تشدید جنگ غزه به یک درگیری بزرگتر را درنظر گرفته است.

این مقام کاخ سفید افزود: ما مشتاقانه با شرکای خود در سراسر منطقه کار می کنیم تا یک مسیر بدست آوریم اما، ما باید در برابر این احتمال که به جای حرکت به سمت تنش زدایی، در مسیر تشدید قرار بگیریم، مراقب و آماده باشیم.

مشاور امنیت ملی بایدن بدون اشاره به حمایت های همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران نوار غزه که دلیل حملات در دریای سرخ از سوی نیروهای نظامی یمن است، گفت: ما برای دفع تجاوز حوثی ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ تلاش می کنیم.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا همچنین گفت: مدعی شد: آینده غزه نمی تواند شامل تروریسم باشد و امنیت اسرائیل باید تضمین شود.

سالیوان ادعا کرد: ما به تلاش برای آزادی گروگان ها (اسرائیلی) و اطمینان از رسیدن مواد غذایی به فلسطینیان ادامه خواهیم داد. ما به همکاری با سایر کشورها برای آزادی گروگانها در غزه ادامه خواهیم داد و در مسیر عادی سازی با شرکای منطقه ای خود تلاش می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.