خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزیدگان نهایی سه پویش کتابخوانی «بنویس فلسطین»، «سطر سطر فلسطین» و «بخوان و بگو» را معرفی کرد.

برگزیدگان سه پویش کتابخوانی‌ معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین برگزیدگان پویش‌های کتاب‌نوشت (هایکو کتاب) با هشتگ #بنویس_فلسطین، «سطر سطر فلسطین» و «بخوان و بگو» معرفی شدند.

آثار برگزیده پویش«بنویس فلسطین»

پویش کتاب‌نوشت‌ (هایکو کتاب) با هشتگ #بنویس_فلسطین در پی حمله بی‌رحمانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به بیمارستانی در غزه از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. در این پویش از بین حدود ۹۰ اثر ارسالی، پنج اثر به شرح زیر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند:

«در خانه‌ آفتاب، جنگی داشتیم، داستانی داشتیم.../ تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها، در مسیر تندباد ایستاده باید مرد» مدینه مومنی شریف از استان تهران.

«همه چیز درباره جنگ: آواز، بچه، آتش... سری که درد می‌کند...» بشری صاحبی از استان تهران.

«فلسطین روزهای دشوار مبارزه تا ابد با تو می‌مانم» فاطمه محمدی از خرم آباد.

«فلسطین، روزهای دشوار مبارزه کاش با تو بودم» صفیه رحمتی از خرم آباد.

«غزه در حصار، امدادگر کجایی؟» نصرت‌اله امیری‌خواه از خرم آباد.

برگزیدگان پویش «سطر سطر فلسطین»

در پویش «سطر سطر فلسطین» از شرکت کنندگان خواسته شده بود آنچه بر فلسطین گذشت را در قالب متنی کوتاه، برای آیندگان نقل کنند. از بین حدود ۵۰ اثر دریافت شده شامل شعر، متن ادبی و داستانک، مهدیه‌سادات سادات‌حسینی از استان کرمان، فاطمه دبیری از استان تهران، فهیمه خادمی از استان خراسان رضوی و نونهالان شهرستان اشکذر (گروه فرهنگی هزار چشمه متشکل از نونهالان) از استان یزد برگزیده این پویش شدند.

برگزیدگان پویش «بخوان و بگو»

پویش کتابخوانی «بخوان و بگو» نیز با هدف ترغیب و تشویق به مطالعه کتاب، تاکید برای فهم مطالب کتاب‌ها و خلاصه کردن آنها، تمرین فن‌بیان و ارائه‌ صحیح و مشارکت خانواده‌ها در تولید محتوا در فضای مجازی در دو بخش کودک و نوجوان (دانش‌آموزان) پنج تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا برگزار شد.

۶۴۵ نفر در این پویش شرکت کردند که از این تعداد ۴۵۴ نفر به مرحله اول داوری راه پیدا کردند. از بین آثار راه یافته به مرحله دوم داوری آثار ۳۹۴ نفر در بخش دانش آموزی و ۶٠ نفر در بخش بزرگسال مورد برررسی قرار گرفتند. از این تعداد ۱۳۱ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند که ۱۱۸ نفر در بخش دانش آموزی و ۱۳ نفر در بخش بزرگسال را شامل می‌شود.

شرکت‌کنندگان از ۳۱ استان کشور در این پویش شرکت کردند که استان‌های تهران، خراسان رضوی و البرز به ترتیب بیشترین تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

ستایش خلیلی از استان اصفهان، سوین صدری از استان تهران، فاطمه سادات نادعلی از استان قم و انیسا بابا شهابی از استان کردستان رتبه‌های اول این پویش را در بخش دانش‌آموزی کسب کردند.

اوین داوری از استان تهران، زینب کرمانی‌ها از استان البرز، ماهور اکبری از استان تهران، هستی کامیاب از استان تهران، سوگل صدری از استان تهران، زینب ملک از استان خراسان رضوی، آناهیتا ادیبی مهر از استان خراسان رضوی، هلیا پور اصغر از استان زنجان، نفیسه صفدری ادیمی از استان سیستان و بلوچستان، حمیدرضا صفری از استان کهگیلویه و بویراحمد، طناز قیصری از استان لرستان، پرنیا شعبانی از استان مازندران و ریحانه شیرازی از استان مرکزی موفق به کسب رتبه دوم در این پویش در بخش دانش آموزی شدند.

کیمیا کلانتر از استان اصفهان، فاطمه حسین پور از استان البرز، ستایش کبیری از استان تهران، سوگند زمانی و مهلا قرایی از استان تهران، نازنین زهرا امیدی از استان چهار محال بختیاری، ریحانه دوستی از استان خراسان جنوبی، الهه کاظمی از استان خراسان رضوی، یسنا سنگ برکان از استان خراسان شمالی، مائده محمدی از استان زنجان، اسرا امیری از استان زنجان، ریحانه نادعلی از استان سمنان، نیوشا عبدالهی از استان سیستان و بلوچستان، هستی فتائی از استان فارس، نگین شاهسونی از استان فارس، فاطمه شفاعتیان از استان فارس، نرگس میرزا رضایی از استان قم رتبه سوم این پویش را در بخش دانش آموزی از آن خود کردند.

همچنین ابوالفضل کمالی از استان کرمان، مهسا قره مشک قراوی از استان گلستان، آرمیا ملاشاهی از استان گلستان، السا افتخاری از استان گیلان، سیده مهتا یوسفی از استان مازندران، محمدمهدی مرادی از استان مازندران، مهدیسا مرادی از استان مازندران، ملینا شیرازی از استان مرکزی، مهسا خوشدونی فراهانی از استان مرکزی، مهسا علیزاده از استان مرکزی، حلما مرادپور از استان هرمزگان، سارا شفیعی از استان هرمزگان، مهرسانا سیف از استان همدان و محیا زاده اشکذری از استان یزد رتبه سوم پویش «بخوان و بگو» را کسب کردند.

مهرداد خیر از استان اردبیل، فاطمه نوروزی از استان اردبیل، زهرا صفری از استان اصفهان، فاطمه محمدی از استان اصفهان، آیدا حسینیان فرد از استان البرز، مریم عزتی از استان البرز، فاطمه ایرانی از استان البرز، نرگس حیدری از استان البرز، محمد صدرا حیدری نژاد از استان ایلام، هستی نجفی از استان آذربایجان شرقی، زینب سادات جوادیان از استان آذربایجان شرقی، پریا جلیلی از استان آذربایجان شرقی، زهرا جلیلی از استان آذربایجان شرقی، کمند عربی از استان آذربایجان غربی، آیسل محمدزاده از استان آذربایجان غربی، هستی حسنقلی زاده از استان آذربایجان غربی، نهال باقررزاده از استان بوشهر، به عنوان شایسته تقدیر این پویش معرفی شدند.

مهدیا غلامی از استان بوشهر، ساینا قاسمی از استان تهران، مهسا افشار از استان تهران، مهرداد حافری از استان تهران، امیرعلی رمضانی از استان تهران، نگار زارعی از استان تهران، ترنم تقیلو از استان تهران، محدثه محبی از استان تهران، یکتا زارع فارسانی از استان چهار محال بختیاری، نادیه طهماسبی از استان چهار محال بختیاری، صفا علیزاده از استان خراسان رضوی، نازنین زهرا جعفری از استان خراسان رضوی، فاطمه زمین دوست از استان خراسان رضوی، آرزو عبدالهی از استان خراسان رضوی و کوروش مستعلی از استان خراسان رضوی نیز به عنوان شایسته تقدیر پویش «بخوان و بگو» شناخته شدند.

از دیگر دانش آموزانی که به عنوان شایسته تقدیر این پویش معرفی شدند می‌توان به سلمان مقبل از استان خراسان رضوی، محمد صالح مقبل از استان خراسان رضوی، زهرا دروگر از استان خراسان رضوی، ساغر عصایی از استان خراسان شمالی، ریحانه محمودیان از استان خراسان شمالی، پرنیان قاسمی قاسموند از استان خوزستان، رقیه حیدری از استان خوزستان، نیوشا محمدیان از استان خوزستان، محمدطاها میرزایی از استان سمنان، ملینا ذکاوت از استان فارس، پرنیان علیزاده از استان فارس، آوا دهقان از استان فارس، شیرین کریمی از استان فارس، امیرمحمد گلستان از استان فارس، مبینا عباسی از استان فارس، یسنا عباسی از استان فارس، نرگس سادات سیدصافی از استان قزوین، رقیه آهنگران از استان قزوین، یسنا مژدهی از استان قزوین، حنانه مهری و سارا دبیری از استان قم اشاره کرد.

سیده آلا محمد جانی از استان کردستان، باران عبدالله زاده از استان کردستان، سنا عسکری از استان کرمان، مهدیه عماد آبادی از استان کرمان، مهدیا امامی از استان لرستان، پریا تبریزی از استان لرستان، پرمیس ذبیح نژاد از استان مازندران، پانیا شعبانی از استان مازندران، نیایش مولوی از استان مرکزی، رونیکا هاشمی از استان مرکزی، میکاییل علی آقا از استان مرکزی، رها طاعتی از استان مرکزی، هانا محمدی از استان مرکزی، حسیبا یوسفی از استان هرمزگان، نازنین زهرا کرمی از استان همدان، نازنین فاطمه قراباغی از استان همدان، نازنین زهرا قرباغی از استان همدان، کیان مهرکام از استان یزد و نازنین زهرا خیر اندیش از استان یزد نیز در پویش «بخوان و بگو» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش بزرگسالان این پویش سحر غریبی از استان خراسان جنوبی و پریا دوستی از استان زنجان رتبه اول را کسب کردند و سجاد احمدیان از استان قم موفق به کسب رتبه دوم شد. همچنین فاطمه بیات از استان اصفهان، پریسا دوستی از استان زنجان و پیام زمانی از استان همدان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

همچنین در پویش «بخوان و بگو» مهری زوارئیان از استان اصفهان، فاطمه عبدالعلی زاده از استان آذربایجان شرقی، عاطفه مرادی از استان خراسان جنوبی، سید مرطوب چاووشی از استان زنجان، آمنه دردانه از استان فارس، اثمر مصطفی زاده از استان کردستان و اسما علیزاده از استان کرمان به عنوان شایسته تقدیر بخش بزرگسال این پویش شناخته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.