مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای بارش باران و وزش باد شدید در نواحی جنوبی کشور صادر شده و احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود دارد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ صدور هشدار سطح نارنجی در استان‌های جنوبی

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور هشدار سطح نارنجی صادر شده است به طوری که  فردا یک‌شنبه و روز دوشنبه  با ورود موج بارشی جدید  شاهد رگبار باران ورعدوبرق و وزش باد شدید در ۳ استان کشور خواهیم بود.

به گفته وی  روز یک‌شنبه جنوب بوشهر و روز دوشنبه جنوب هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران های سیل آسا خواهند بود .

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن روان آب و سیلاب از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است. همچنین وقوع صاعقه و وزش باد شدید نیز در مناطق اعلام شده پیش‌بینی شده است.

ضیائیان  گفت: در لین شرایط  اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه شده است.

وی افزود: سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و برای استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و لرستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.