مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از ایالات متحده خواست تا به دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ غزه، ارائه تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قطع کند.

بورل: آمریکا ارائه کمک نظامی به اسرائیل را قطع کند

به گزارش قدس آنلاین جوسپ بورل پس از نشستی در بروکسل به خبرنگاران گفت: اگر باور دارید که افراد زیادی [در غزه] کشته می‌شوند، شاید باید اسلحه‌های کمتری ارائه کنید تا از کشته شدن تعداد زیادی از مردم جلوگیری کنید.

این مقام اتحادیه اروپا ضمن درخواست از آمریکا برای تجدید نظر در ارائه کمک‌های نظامی به اسرائیل، تاکید کرد: اگر جامعه بین‌المللی معتقد است که این یک کشتار است و افراد زیادی کشته می‌شوند، شاید باید در خصوص تامین سلاح‌ها تامل کنیم.

به نوشته رویترز، آمریکا مهم‌ترین تامین‌کننده تسلیحات خارجی اسرائیل است و سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه می‌کند که این اقلام نظامی از جت‌های جنگنده تا بمب‌های قدرتمند را شامل می‌شود و واشنگتن تاکنون به هیچ درخواستی برای قطع این کمک‌ها توجه نکرده است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: این اقدامی متناقض است که کشورها به طور مکرر اعلام کنند اسرائیل تعداد زیادی غیرنظامی را در غزه می‌کشد، اما هیچ اقدام مشخصی برای جلوگیری از این کشتار انجام نمی‌دهد.

بورل همچنین به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و گفت که وی به درخواست‌ها برای انجام اقدامات بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان گوش نمی‌دهد.

این سیاستمدار کهنه‌کار اسپانیایی با اشاره به اینکه «نتانیاهو خواستار تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از منطقه رفح غزه شد»، این سوال را مطرح کرد که چگونه و به کجا می‌توان این کار را انجام داد؟

وی همچنین یادآور شد که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت که پاسخ اسرائیل به حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس «بیش از حد» بوده است و مقام‌های آمریکایی بارها گفته‌اند که تعداد زیادی غیرنظامی در غزه کشته می‌شود.

این درحالی است که دولت آمریکا با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۱۵ مهرماه، کمک‌های همه جانبه خود به رژیم صهیونیستی به ویژه ارسال انواع سلاح، مهمات و بمب‌ها را شدت زیادی بخشید و حتی رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای اول جنگ در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها در غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات تل آویو دیدار و گفت‌وگو کرد.

بورل همچنین خاطرنشان کرد که دادگاه هلند امروز به دولت این کشور دستور داد تا صادرات قطعات جنگنده «F-۳۵» به اسرائیل را به دلیل نگرانی‌هایی درباره استفاده از آنها و نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه، متوقف کند.

 در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به غزه و تداوم بمباران مناطق مسکونی محاصره شده در این باریکه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.