مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توجه به مسائل محیط زیستی از مهمترین مطالبات مردمی است و نمایندگان منتخب مردم باید به آن دقت و توجه کافی داشته باشند.

توجه به مسائل محیط زیستی مطالبه مردم از منتخبان مجلس است

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور روز شنبه در نشست با اعضای سازمانهای مرد نهاد محیط زیستی استان خراسان رضوی اظهار کرد: دوستداران و حامیان محیط زیست باید با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح و تشکیل مجلسی قوی از محیط زیست حمایت کنند و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و رأی آنان به نامزدهای حامی حفاظت محیط زیست، اهمیت تشکیل مجلسی که به حل مسائل محیط زیستی کمک کند، را چند برابر می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: دوستداران و دلسوزان محیط زیست و همچنین سازمان‌های مردم نهاد که دلسوزان اصلی محیط زیست به شمار می‌آیند، باید از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایشان را برای حفاظت از محیط زیست مطالبه کنند و با حضور حماسی در پای صندوق های رأی با انتخاب اصلح، جریان را به سمتی سوق دهند، تا نمایندگانی که دغدغه محیط زیستی دارند، کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند.

به گفته وی، دوستداران محیط زیست این را بدانند، خساراتی که به محیط زیست وارد می شود به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

اله پور افزود: انقلاب اسلامی با هدف برقراری عدالت تشکیل شده است و این عدالت باید در ابعاد مختلف محیط زیستی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و غیره یکسان باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم و نیاز کشور، توجه به مسائل محیط زیستی است و این دغدغه و مشکلات محیط زیستی زمانی برطرف می‌شود که مسائل محیط زیستی در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیری شود و قانونگذار با تصویب قوانین حمایتی از حفاظت محیط زیست، در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رییس جمهور در خصوص حفظ محیط زیست گفت: به هیچ وجه مخالف توسعه نیستیم، چرا که فقر یکی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست است، اما باید توسعه فرع بر محیط زیست باشد و رعایت الزامات حفاظت محیط زیست در اولویت قرار گیرد.

رشد ۳۰ برابری شمار مناطق تحت حفاظت استان بعد انقلاب

اله پور گفت: تعداد مناطق چهارگانه محیط در این استان نسبت به دوران قبل انقلاب ۳۰ برابر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در خراسان بزرگ (خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی) فقط یک منطقه چهارگانه محیط زیست به وسعت ۷۰ هزار هکتار در "تندوره" درگز وجود داشت، اما هم اکنون در حوزه خراسان بزرگ ۴۵ منطقه تحت مدیریت محیط زیست با وسعت بیش از ۲ میلیون هکتار و در خراسان رضوی ۳۰ منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قانون اساسی حفاظت محیط زیست طبق قانون وظیفه‌ای همگانی شد و حفظ طبیعت و منابع سرزمینی در اولویت قرار گرفت، همچنین بعد از انقلاب اسلامی نگرش و تفکر شکاربانی نیز به حفظ طبیعت و محیط بانی تغییر یافت که تغییر نگرش بزرگی بود.

در ادامه این نشست، سمن‌های محیط زیستی که به صورت حضوری در این جلسه حضور داشتند، ضمن معرفی فعالیت‌های خود به بیان چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادات پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.