دبیرکل ناتو روز پنجشنبه اذعان کرد حملات به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه با استفاده از موشک‌های ناتو انجام شد.

استولتنبرگ: حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه با تسلیحات ناتو انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ناتو تسلیحات حیاتی را به اوکراین ارسال کرد تا حملاتی را به ناوگان روسیه در دریای سیاه انجام دهد.»

«کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین روز دوشنبه گفته بود: «اوکراین حملاتی به کشتی‌های نظامی روسیه و دیگر اهداف دریای سیاه جهت آماده‌سازی برای عملیات بزرگ در کریمه انجام داده است.»

البته این مقام اوکراینی چنین ادعایی مبنی بر «آماده‌سازی عملیاتی بزرگ» را درحالی عنوان کرد که وضعیت این کشور جنگ‌زده اروپایی رو به وخاومت پیش می‌رود و اوضاع میدان نبرد هر روز بدتر می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استولتنبرگ هم‌چنین در قسمت دیگری از صحبت‌هایش ضمن انتقاد از اعضای ناتو گفت متحدان این ائتلاف «تسلیحات کافی به اوکراین ارسال نمی‌کنند تا نیروهای این کشور بتوانند وضعیت را در میدان نبرد تغییر دهند».

اوکراین در حال حاضر در میدان جنگ با کمبود تسلیحات و نیرو مواجه است و نه تنها کمک‌های آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بلکه کشورهای اروپایی نظیر آلمان به درخواست‌های «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که شامل دریافت موشک‌های دوربرد تاروس است، پاسخ منفی می‌دهند.

استولتنبرگ با تایید برتری روسیه گفت: «ناتو برای محافظت در برابر موشک‌های مافوق صوت روسیه نیاز به تقویت کیفی و کمی دفاع هوایی و موشکی این ائتلاف دارد. در عین حال، ناتو قبلا نشان داده است که توانایی دفاع در برابر چنین موشک‌هایی را نیز دارد.

اگرچه برخی از مقامات اروپایی و رسانه‌های سرشناس غربی طی روزهای اخیر صراحتا اعلام کرده‌اند که اوکراین نمی‌تواند پیروز میدان جنگ شود، اما دبیرکل ناتو اصرار می‌ورزد که «پیروزی پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اشتباه جدی تاریخی خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.