کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد، پدیده غالب جوی امروز در استان است که در برخی نقاط به ویژه نواحی بادخیز استان گاهی شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است.

وزش باد و بارش‌های رگباری؛ پدیده غالب استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور با اعلام این خبر افزود: از فردا دوشنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا قرار می‌گیرد که ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی وجود دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که بیشترین حجم بارش‌ها در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه تا اوایل وقت روز سه شنبه هفته جاری خواهد شد، اظهار کرد: این وضعیت تا روز پنجشنبه به طور متناوب ادامه خواهد داشت. 

رضایی‌پور با اشاره به این که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری حجم بارش‌ها کمتر خواهد بود، افزود: اما در هفته جاری بیشترین مقدار بارش‌ها در روزهای دوشنبه و پنجشنبه رخ خواهد داد. 

وی با بیان این که دمای هوا در استان خراسان رضوی نیز تا روز پنجشنبه هفته جاری روند افزایشی دارد، ادامه داد: دمای هوا در استان روز سه‌شنبه، سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد اما روند دمای هوا در روز چهارشنبه افزایشی خواهد بود و پنجشنبه نیز کاهش می‌یابد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۰ تا ۲۴ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد. 

رضایی‌پور افزود: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. 

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان سبزوار با ۵۴ کیلومتر در ساعت رخ داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.