سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: ۴۲ هزار نفر سال گذشته از خدمات بهداشتی و درمانی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت خوشاب بهره بردند.

۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت به خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس در سال ١۴٠٢ هر شهروند این شهرستان دست‌کم یک بار از خدمات مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برخوردار شده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب تصریح کرد: طبق جداول ثبتی در مراکز خدمات جامع سلامت پارسال ۴٩ هزار و ۵٨۵ نفر برای معاینه مراجعه کرده و ٢٢ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات پرستاری از جمله تزریقات و پانسمان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر "نظام خدمات جامع و همگانی سلامت"، تاکید کرد: مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت نظام ارجاع و پزشک خانواده و به کارگیری تیم سلامت و پزشکان عمومی و خانواده در حوزه سلامت و حتی مناطق روستایی و محروم نشان دهنده اهمیت بهداشت به عنوان یک حق اساسی برای همگان است.

شاهی با تاکید بر مراقبت از مادران باردار، تصریح کرد: ارائه خدمات به مادران باردار یکی از اولویت‌های مهم در بخش بهداشت است و در این مدت بیش از هشت هزار خدمت مامایی به مادران باردار داده شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب به فعالیت کارشناسان تغذیه و سلامت روان در حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: سال گذشته در مجموع بیش از سه هزار خدمت مشاوره تغذیه و بیش از ۲ هزار خدمت سلامت روان به جمعیت زیر پوشش در این شهرستان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بهورزان و مراقبان سلامت نیز پارسال افزون بر ۳۵۰ هزار مراقبت را انجام داده اند، گفت: مراقبت بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت خانواده و جمعیت، سلامت محیط و کار، بهداشت دهان و دندان و سلامت روان، مراقبت دوران بارداری، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی و آموزش در سطح یک ارائه خدمت توسط بهورزان و مراقبان سلامت به شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.