دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از پیگیری برای ساخت تندیس شهید جمهور با نمادِ قرآن به دستِ شهید و نصب در میدان پاستور با هماهنگی شهرداری تهران خبر داد و گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

نصب تندیس «نمادِ قرآن به دست شهید جمهور» در میدان پاستور

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: با توجه به شخصیت و مشی قرآنی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در دوران ریاست جمهوری، جامعه قرآنی کشور برای قدردانی و پاسداشت خدمات ایشان در دولت مردمی در اقدامی مشترک پیامی صادر و سه‌شنبه اول خردادماه نیز اولین جلسه کمیته هماهنگی پاسداشت با حضور مدیران ارشد امور قرآنی کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که به میزبانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، پیرامون برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و با هدف پرداختن به رویکردهای قرآنی و حکمرانی مردمی مبتنی بر آیات قرآن کریم و سیره ائمه(ع) از سوی شهدای خدمت به‌ویژه رئیس جمهور شهید کشورمان بحث و گفت‌وگو شد

حسینی تصریح کرد: در بخشی از این جلسه راهبردهای اصلی و محورهای فعالیت جامعه قرآنی کشور برای گرامیداشت خدمات قرآنی شهدای اهل خدمت ارائه و مقرر شد بعد از جمع‌بندی نظرات اساتید و فعالان قرآنی در اولین فرصت، مبنای فعالیت موسسات قرآنی و مجموعه‌های قرآنی - مردمی قرار گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: در ادامه این جلسه گزارشی از ویژه‌برنامه‌های قرآنی، از جمله مراسم یادمان قرآنی و بزرگداشت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید ایشان با حضور قاریان ممتاز و مداحی مداحان اهل بیت(ع) همزمان با جشنواره تلاوت‌های تقلیدی که در ۳۱ شهریورماه در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد؛را ارائه داد.

وی افزود: همچنین مقرر شد هماهنگی‌های تبلیغی و ترویجی از جمله تولیدات محتوایی، فعالیت‌های مجازی و برنامه‌های محفلی و ... از سوی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قرآنی و مردمی کشور انجام شود.

حسینی تصریح کرد: جمع‌آوری مجموعه بیانات شهید آیت‌الله رئیسی در طول سه سال ریاست جمهوری که در رویدادهای ملی، بین‌المللی و جلسات مهم قرآنی و همچنین استنادات قرآنی ایشان در سخنرانی‌های سایر حوزه‌ها پیشنهاد دیگری بود که در دست اجرا قرار گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از پیشنهادات حول سخنرانی تاریخی شهید رئیسی در سازمان ملل و ساخت تندیس ایشان «نماد قرآن به دست شهید» و نصب در میدان پاستور تهران بود که این کار با هماهنگی شهرداری تهران انجام می‌شود. مقرر شد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

دبیر جامعه قرآنی فرهنگی عصر بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) بیان کرد: توجه به ورود مجموعه‌های مردمی و محوریت رسانه ملی در طراحی و اجرای برنامه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت قرارگاه مردمی خاتم و همچنین شبکه قرآن و معارف سیما به صورت ویژه استفاده شود.

حسینی اظهار کرد: ایجاد شتاب در توسعه فرهنگ قرآنی به تأسی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اخلال در کارها و در راستای ادای دین به خون‌های پاک شهیدان از موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آن اشاره و مورد توافق قرار گرفت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.