قدس آنلاین:رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی گفت : تا کنون در استان ۹۸ معدن فعال وجود دارد که با ظرفیت استخراج حدود ۹میلیون و ۵۹۲ هزارتن با اشتغال هزارو۹۳۰ نفر در حال فعالیت میباشد.

۹۸ معدن فعال در خراسان شمالی وجود دارد

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، بااشاره به اینکه برای این معادن حدود 882میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است خاطرنشان کرد : 82معدن  در استان غیر فعال  میباشد که باظرفیت استخراج 10 میلیون و 76هزارتن است.

 روی تصریح کرد : 82 معدن غیر فعال استان توانایی اشتغالزایی 1950 نفر را داشته که برای این تعداد معدن  بیش از 941 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است .

نیکدل با اشاره به اینکه 28 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد، ادامه داد : بیشترین مواد معدنی کشف و استخراج شده از معادن استان خراسان شمالی  آهک ، باریت ، بنتونیت ، بوکسیت ، پوکه معدنی ، تراورتن ، دولومیت ، زغال سنگ ، خاک رس ، سنگ آهن ، سنگ لاشه ، آراگونیت ، شن و ماسه ، شیل و مارن  ، کلسیت ، گچ ، گچ خاکی ، ماسه بادی ، ماسه سیلیس ، مرمر ، مرمریت ، مس و هماتیت  و نمک  است.

وی ادامه داد: ذخایر خوبی در مواد اولیه سیمان از قبیل شیل و مارن و آهک  در خراسان شمالی وجود دارد  که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب میتوان اقدامات موثری در زمینه صادرات این نوع مواد معدنی انجام داد و گامی بزرگ و موثر در توسعه صنایع معدنی استان برداشت.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی افزود: معادن باریت یکی از مزیتهای ویژه استان میباشد که به صورت خام از استان خارج میشود که در صورت تبدیل به پودر میکرونیزه ضمن ایجاد اشتغال ،ارزش اقتصادی بسیار زیادی را ایجاد میکند .این در صورتی است که علیرغم وجود سرمایه گذار در این زمینه برخی بانکهای استان به بهانه توجیه دار نبودن تولید پودر میکرونیزه از پرداخت تسهیلات به این طرحها خودداری میکنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.