نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لحظه های حضور مردم در صحنه ها را به حماسه های ماندگار و پرشکوه تبدیل کرده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرصتها و لحظه ها را به حماسه بدل می کند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در دیدار کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم؛ تبلیغ را جوهره رسالت انبیاء الهی دانست و افزود: اگر نگاهی تحلیلی به زیرساختهای انقلاب اسلامی بکنیم درمی یابیم انقلاب اسلامی ماهم بر اساس تبلیغ شکل گرفت و آنچنان که اصل و اساس انقلاب بر تبلیغ بنا شده؛ استمرار و بقای آن نیز به تبلیغ بسته است.
امام جمعه بجنورد هدف از تأسیس این نهاد را جلوگیری از پراکندگی، نابسامانی و موازی کاری ها عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی با بیان اینکه مناسبتها و ایام الله فرصتهای بی نظیر انقلاب ماست گفت: هدف از فلسفه بنای این شورا را استفاده بهینه از این مناسبت ها دانست.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم به موقع و درست از این فرصتها استفاده کنیم موجب بصیرت افزایی، انسجام و به بارنشستن تلاشها و ایثارگری شهدا و امام راحل خواهد شد و نسل جدید با ریشه های این انقلاب الهی آشنا خواهند شد.
آیت الله یعقوبی با بیان تفصیلی واژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ اولین رکن در این نهاد را کار شورایی و مشورتی عنوان کرد و افزود: کار شورایی برکت زاست و در تضارب و تزاحم آرا و افکار است که افکار و اندیشه های نو، کارا و موثر حاصل خواهد شد و ماحصل شور و مشورت همیشه راهگشا و موثر بوده و هست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: ایجاد هماهنگی، هماهنگ کردن سلایق و افکار مختلف در یک استان کار بسیار پیچیده و سنگینی است به سادگی نمی توان یک رأی واحد و جامعی را در میان نظرات نخبگان و صاحب نظران بدست آورد.
وی یکی از ویژگی های این نهاد را تبلیغ آنچه در چارچوب دین آمده بیان داشت که محتوای آن باید اسلامی باشد.
وی گفت: تبلیغات باید با ارزشهای دینی و اسلامی همسو و هم طراز باشد.
امام جمعه بجنورد اظهار داشت: به حمدا... این شورا در طول این سالها با توجه به رسالت مهمی که دارد به خوبی ایفای نقش کرده و توانسته در ساماندهی و سیاستگذاری مناسبتها به خوبی و مصمم ورود پیدا کند و این کار مهم در ازای کار خالصانه و برای رضای خداوند مقدور است.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از وظایف مهم این شورا را تبیین و انتقال ارزشها و مفاهیم انقلاب به نسل جدید دانست و گفت: امروز ما نسلی داریم که نه پیروزی انقلاب را، نه امام را و نه دفاع مقدس را درک کرده و این نسل سکاندار آینده انقلاب است؛ لذا شما باید در انتقال این ارزشها به نسهای جدید هنرمندانه عمل کنید.
وی خاطر نشان کرد: نگهداشتن نسل جدید در صحنه مرهون تبلیغات سازمان یافته، درست و تأثیرگذار است و این شورا در عین حال که باید نسل گذشته را در میدان حفظ کند باید قاطبه نسل جدید راهم به این جمعه اضافه کند.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هویت هر انقلابی به تبلیغاتش بسته است گفت: اگر بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به خوبی و امانتدارانه و هنرمندانه به نسل نو منتقل کنیم می شود گفت مسیر تبلیغات را به خوبی طی کرده ایم.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی سالاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز به گوشه ای از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته این نهاد در طول یک سال پرداخت.
وی از برگزاری افزون بر ۳۲ هزار برنامه توسط دستگاه و نهادها در سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۱۵ عنوان برنامه مهم و محوری نیز توسط شورا در این مدت برگزار شد.
در این دیدار لوح تقدیری به امضای آیت الله احمد جنتی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه مرکز این استان اعطاء شد و از زحمات و حمایت های وی از مناسبتها و مراسمات قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.