سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از جنوب غرب کشور از فردا(شنبه) و نیز وقوع بارش برف یا باران در نواحی با اقلیم گرم همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خبر داد.

سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان هواشناسی، منطقه اثر این سامانه بارشی در روز شنبه شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر خواهد بود.

این سامانه روز یکشنبه استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و غرب اصفهان را در بر خواهد گرفت.

برپایه گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی یاد شده در روز دوشنبه نیز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس و اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی فعالیت خواهد داشت و در همین روز از کشور خارج خواهد شد.

افزایش سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و در نواحی مستعد بارش تگرگ احتمال تاخیر در پروازها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده تا افراد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، همچنین در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و عبور از جاده‌های کوهستانی ضمن مجهز کردن خودروها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.