۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 783508

الودگی هوای مشهد و مساله ای که کسی به ان توجه ندارد.

مشهد همچنان بر مدار آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین، آلودگی هوای مشهد از ان دسته مسائلی است که گویا کسی نه به ان توجه دارد و نه برای ان چاره اندیشی می کند.  این در حالی است که به زعم کارشناسان این مساله تاثیرات سوء بلندمدتی بر سلامتی افراد دارد .

بررسی‌های کارشناسی، خودروهای شخصی و عمومی را عامل ۶۵ درصد آلودگی هوای مشهد نشان می‌دهد، عاملی که ناشی از رفت و آمد روزانه افزون بر یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در مشهد است.

 این بررسی ها موضوع تشدیدکنندۀ دیگر آلودگی هوا را در مشهد توزیع‌نشدن بنزین یورو 4 به‌طور صددرصد  دانسته و بر این عقیده هستند که در حال حاضر به ‌طور میانگین حدود 50 درصد و گاهی البته تا 63 درصد از بنزین مشهد یورو 4 است.

علاوه بر آن افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی همچون مازوت در نیروگاه‌های برق مشهد به حدی رسیده که دیگر نمی‌توان آلودگی هوا را برای شهروندان مشهدی میهمان ناخوانده توصیف کرد، زیرا این شهر بطور پیوسته مورد هجوم انواع آلاینده‌های هوا قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

کاربراتورهای آلاینده مشغول کارند!

۱.۵ درصد الودگی هوا مربوط به ناوگان اتوبوسرانی است / سال آینده اتوبوس‌های جدیدی وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود

نیروگاه برق مشهد نیاز به بازسازی دارد

مهدی اله پور،  سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  امروز نیز بابیان اینکه میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد هم اکنون ۱۱۶ ای.کیو.آی  می باشد خبر از آلوده بودن هوای این کلانشهر مذهبی داد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق خاقانی، شهید آوینی، الهیه و لشکر در شرایط سالم است ادامه داد: کیفیت هوا در ۱۹ منطقه دیگر مشهد در شرایط هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.