رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری شدگان روزانه جدید ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی پنج روز گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش شمار بستری شدگان جدید کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود: شمار بستری شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی پنج روز گذشته از روزانه ۱۱۷ به ۱۶۱ نفر افزایش یافته است که از این تعداد روزانه ۱۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اینک ۲۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که  ۹۲ نفر آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در حال حاضر بیش از ۲۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۶۸ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند

پهلوان با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است افزود: همچنین روزانه ۱۹۵ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین روزانه ۳۸۲ بیمار سرپایی یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۲۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام

منبع:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.