قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه بیست و سوم می ۲۰۲۲ (دوم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب در گزارش اصلی صفحه نخست خود به کمبود شیرخشک در آمریکا پرداخته است. این روزنامه می گوید کمبود شیرخشک در چند روز گذشته در فروشگاه های آمریکا باعث شده تا والدین با نگرانی از فروشگاهی به فروشگاه دیگر رفته و گاهی بسیاری از آن ها با پیدا نکردن محصول مورد نظر با دست خالی به خانه برگردند. این روزنامه البته عکسی از هواپیمای ترابری شامل چند تن شیر خشک که از اروپا وارد آمریکا شده را منتشر و تاکید کرده که پیش بینی می شود این نگرانی ها تا حدودی آرام شود.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی در صفحه نخست خود به ترور حسن خدایاری در تهران پرداخته است. این روزنامه ادعا می کند که خدایاری در حملات به اسرائیلی ها و یهودیان نقش داشته و ادعا کرده ترور او نشان دهنده نظام توخالی ایران است. روزنامه جروزالم پست همچنین در گزارشی از اعلام آمادگی صادرات گاز رژیم صهیونیستی به اروپا خبر می دهد. مقامات رژیم صهیونیستی مشغول مذاکره با اتحادیه اروپا هستند تا گاز را از طریق مصر به این قاره صادر کرده تا بتوانند بخشی از واردات از دست رفته اروپا از روسیه را جبران کنند.

نِزاویسیمایا گازتا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار آنلاین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با آنتون علیخانوف رئیس منطقه کالینینگراد این کشور اختصاص داده است. پوتین دیروز با دو تن از روسای مناطق کشورش دیدار داشت و به انتقاد از شیوه کاری آن ها در خدمت به کشور پرداخت. این روزنامه همچنین از موفقیت روسیه درکنترل قیمت های مواد خوراکی در این کشور خبر می دهد و تاکید می کند اگر ممنوعیت صادرات برخی از مواد خوراکی استراتژیک این کشور نبود قیمت مواد خوراکی تا یک و نیم برابر افزایش پیدا می کرد.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به سفر نراندرا مودی نخست وزیر این کشور به همراه کابینه دولتش به توکیو برای شرکت در اجلاس چهارجانبه با حضور  رهبران کشورهای آمریکا، ژاپن و استرالیا می پردازد. این دومین جلسه حضوری این اتحاد چهارگانه محسوب شده و پیش بینی می شود سند همکاری تجاری در حوزه منطقه ای هند پاسیفیک بین چهار کشور امضا شود. این روزنامه همچنین به ادامه درگیری هندوها و مسلمانان بر سر مسجد جیانواپی در شهر بنارس پرداخته جایی که هندوها در ادعایی تازه اعلام کرده اند مسجد ساخته شده در این ناحیه هیچگاه وقفی نبوده و باید محل این عبادتگاه به هندوها بازگردانده شود.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های انگلستان اختصاص داده است، عکسی که حضور تماشاگران در زمین مسابقه بعد از قهرمانی دراماتیک این تیم را نشان می دهد. این روزنامه همچنین در گزارشی وضعیت سلامت روان در کودکان بریتانیایی را بحرانی ارزیابی کرده و می گوید از زمان همه گیری ویروس کرونا ۴۰۰ هزار بیمار در این حوزه شناسایی شده اند. این روزنامه همچنین صحبت های نخست وزیر بریتانیا یعنی بوریس جانسون را نیز بازتاب داده که بهترین راه خروج از وضعیت نامناسب بالا رفتن هزینه های زندگی در این کشور را کار کردن دانسته است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی، به بازدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ژاپن می پردازد. بایدن بعد از دیدار با رئیس جمهور جدید کره جنوبی، به ژاپن سفر کرده تا در اجلاس اتحاد چهار کشور آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا شرکت کند و این روزنامه معتقد است مسائل مربوط به اوکراین به گونه ای بر این دیدار سایه افکنده که فیمیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن تاکید کرده که امریکا باید تمرکز خود را بر آسیا بگذارد. جپن تایمز همچنین گزارشی از انتخابات پارلمانی استرالیا و پیروزی چشمگیر حزب کارگر این کشور منتشر کرده و همینطور در مقاله ای می گوید چین به آرامی مشغول افزایش خرید نفت از روسیه به خاطر قیمت ارزان آن است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار وزرای امور خارجه چین و پاکستان اختصاص داده است، دیداری که احتمالا بی ربط به دیدار رهبر چهار کشور هند، آمریکا، ژاپن و استرالیا در توکیو نباشد. این روزنامه در خصوص دیدار رهبر چهار کشور، معتقد است برنامه های آمریکا برای امضای توافقنامه های تجاری با سه کشور دیگر، برای ضربه زدن به چین در آسیا انجام می گیرد. این روزنامه از قول کارشناسان خود امضای چنین توافقنامه های مشترکی بین این چهار کشور را خلاف قوانین و روال مرسوم لقب داده است. گلوبال تایمز همچنین به تشکیل دولت جدید در استرالیا واکنش نشان داده و ابراز امیدواری کرده که روابط این دو کشور مسیر بهتری را در پیش بگیرد.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی رئیس جمهور لهستان در پارلمان اوکراین اختصاص داده است. آندژی دودا که اولین رئیس دولت خارجی محسوب می شود که به صورت حضوری در پارلمان اوکراین سخنرانی می کند، در حمایت از این کشور تاکید کرد که این اوکراینی ها هستند که باید شروط مذاکره با روسیه را بگذارند. این روزنامه همچنین می گوید شرکت های خُرد در آمریکا خود را برای بدتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور در آینده آماده می کنند. وال استریت ژورنال همچنین از قول مقامات شرکت اپل از خروج بخش بزرگی از این شرکت از چین در آینده خبر می دهد.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار رئیس جمهور لهستان از ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف اختصاص داده و تاکید می کند روابط این دو کشور که پیش از این با یکدیگر چندان خوب نبود، به خاطر حمله روسیه به اوکراین، اکنون صفحه جدیدی را شاهد بوده است. این روزنامه همچنین از ارسال برنامه ای برای پایان جنگ اوکراین از طرف ایتالیا به روسیه خبر می دهد و تاکید می کند وزیر امور خارجه روسیه آن را مورد بررسی قرار خواهد داد. کمرسانت همچچنین می گوید قیمت هر یورو به ۵۹ روبل کاهش یافته که از سال ۲۰۱۵ به این طرف بی سابقه بوده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به اولین روز کاری نخست وزیر جدید استرالیا یعنی آنتونی آلبانیزی از حزب کارگر اختصاص داده است که به سه دوره حضور لیبرال ها در قدرت در این کشور پایان داد. این روزنامه همچنین از نگرانی شدید کشورهای صنعتی از ورود جهان به مشکلات گسترده اقتصادی و تجارت خبر می دهد و تاکید می کند بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند سه دهه فرآیند جهانی سازی در آستانه مرگ قرار گرفته است؛ به همین دلیل رهبران بسیاری از کشورها قصد دارند تا در اجلاسی مشترک در داوس در سوئیس گردهم بیایند. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ غرب را نیز خوب ارزیابی نمی کند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.