سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عملیاتی شدن جهاد تبیین را نقطه مقابل جنگ روانی دشمن برشمرد و گفت: جلوگیری از سیاه نمایی با عملکرد سفید در همه بخش‌ها میسر است.

عملیاتی شدن جهاد تبیین نقطه مقابل جنگ روانی دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، محمودعباس زاده مشکینی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ روانی دشمن که علیه ایران اسلامی در جریان است، گفت: جنگ روانی یکی از مسائل مهم و استراتژیک امروزی است. چرا که وقتی افکار یک جامعه تسخیر شود، می‌توان آن کشور را تسخیر کرد و این افکار را در جهت سیاست‌های مورد نظر حرکت داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: گاهی اشغال کشوری توسط گلوله و باروت انجام می‌شود ولی در دنیای امروزی اشغال نرم با استفاده از مهندسی افکار و توسط غول‌های رسانه‌ای دنیا صورت می‌گیرد. وقتی هم فکر یک ملت اشغال شد، خاک آن کشور هم به راحتی قابل تصاحب است.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه نظام سلطه در پی اشغال کشورها با قدرت رسانه است، عنوان کرد: امروز جبهه استکبار با توپ و تانک و موشک برای اشغال گام بر نمی‌دارد چرا که بعد از اشغال آن کشور به زیرساخت های موجود نیاز دارد. از این رو تسخیر افکار را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شیوه‌های جنگ روانی دشمن علیه ملت و حکومت ایران گفت: گاهی دشمن کارهای کوچک را بزرگنمایی کرده و گاهی هم کارهای بزرگ کشور را کوچک جلوه می‌دهد. همچنین ممکن است برخی از خبرهای درست را از طریق رسانه‌های خود انکار کرده یا در مواقعی برای کشور با سوژه‌سازی دردسر ایجاد کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نگاه دشمنان به ایران اسلامی جمعیت ۸۰ میلیونی نیست بلکه تفکر و نظام فکری کشور را به عنوان سبک زندگی خدا محور و اخلاق گرا هدف قرار دادند. چرا که این نظام به رغم سنگ اندازی آنها، تحمیل جنگ، تحریم‌ها و ترور، همچنان در حال رشد است و امروز به قدرت مهم منطقه و بخشی از جهان تبدیل شده است.

در برابر جنگ روانی دشمن باید با هوشمندی عملکرد سفید ارائه دهیم

عباس زاده با بیان اینکه برابر جنگ روانی دشمن باید با هوشمندی و ایجاد قرارگاهی محکم عمل کرد، گفت: لازم است رسانه ملی و سایر رسانه‌های کشور بهتر از آنچه که امروز هستند فعالیت کنند و فرهنگ رسانه‌ای کشور علیه این جنگ روانی بسیج شود. چرا اگر ۹۷ درصد عملکرد مثبت در امور مختلف داشته باشیم، دشمن همان سه درصد ضعف‌ها را با سیاه نمایی بزرگ جلوه داده و آمیخته با هزاران دروغ رسانه‌ای می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های دفاعی و نظامی مزیت‌های ویژه‌ای دارد و مردم آن را باور دارند و عملکرد ما در این زمینه سفید است. اما در مواردی که عملکرد ضعیف است، دشمن تحلیل‌های ساختی را به افکار عمومی قالب می‌کند و باید در این بخش‌ها  عملکرد خود را سفید کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای مقابله با سیاه نمایی دشمن باید با مردم صادق بود، اضافه کرد: در مواردی که مانع وجود دارد و انجام آن ممکن نیست، باید به مردم توضیح داد و چالش‌های آن را بیان کرد. در چنین مواردی مردم جامعه پذیر هستند و همراه خواهند شد. در مواردی هم که مسوولی در هر بخش و قوه‌ای توانایی انجام کار را ندارد، باید مسوولیت را بدون تعارف به فردی دیگری واگذار شود.

این نماینده مجلس با تاکید به دوری از حزب گرایی، جناح گرایی و آقا زاده سالاری برای مقابله با جنگ روانی دشمن اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته برای مقابله با دشمن از این مسائل عبور کردند و شایسته سالاری را اولویت قرار می‌دهند. به عبارتی باید عملکرد خود را در همه حوزه‌ها عالمانه و کارشناسی شده سفید کنیم تا دشمن امکان سیاه نمایی پیدا نکند.

ظرفیت مردم حیاتی‌ترین بخش برای مقابله با جنگ روانی دشمن هستند

عباس زاده مشکینی با اشاره به نقش مردم در مبارزه با جنگ روانی دشمن عنوان کرد: نقش مردم حیاتی ترین بخش در مبارزه با جنگ روانی دشمن است. به عبارتی هرجا مشکل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد باید از ظرفیت مردم استفاده کرد ولی نحوه استفاده از این ظرفیت و انرژی هم سخت و کار بزرگی است.

وی با اشاره به حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نخستین دلیل و مولفه پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس مردم بودند و در جنگ روانی دشمن هم باید مردم حاضر بوده و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها داده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب باره به آن تاکید داشتند، گفت: جهاد تبیین بسیار پیچیده تر از جهاد سخت افزاری است. چرا که جهاد تبیین با فکرها و اندیشه‌ها در ارتباط است ولی جهاد سخت افزاری با ادوات ملموس است. به عبارتی در حوزه اقتصاد، صنعت، فرهنگ، ‌ سیاست خارجی و دیگر بخش‌های کشور باید جهاد تببین داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی نقطه ضعف را شناسایی کرده و نسبت به عملیاتی شدن آن تاکید فرمودند. به عبارتی برابر جنگ روانی دشمن باید جهاد تبیین عملیاتی و محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.