قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

کامِنویل

ماهنامه کامنویل در تازه ترین شماره خود در پرونده ای با عنوان «ایده آل های آمریکایی» به انتقاد از گرایش به حمل اسلحه در آمریکا و فرهنگی که با نام فرهنگ کشتن از آن نام برده و معتقد است بر جامعه ایالات متحده حکم فرماست انتقاد کرده است. این مجله همچنین نقش دین کاتولیک مسیحی در دموکراسی آمریکایی را نیز زیر ذره بین برده، از لحاظ علمی مساله ایمان را بررسی کرده و همچنین در مقاله ای دیگر نگاهی به فیلم های اصغر فرهادی کارگردان ایرانی دارد.

بلومبرگ بیزینس‌ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس از آینده شکل استفاده از پهبادها در جهان ابراز نگرانی کرده است. این نشریه با انتخاب تیتر «معمای بزرگ پهباد» استفاده گسترده از پهبادها توسط بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی در جوامع جهان را نگران کننده ارزیابی می کند و تاکید دارد باید راه حلی برای امن نگه داشتن آسمان ها از هجوم گسترده پهبادها داشت، چون در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود که این پهبادها توسط بخش های مختلف اجتماع برای ارسال قهوه و خوراکی گرفته تا چیزهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته و وضعیت نگران کننده ای را به وجود بیاورند.

ویک

هفته نامه ویک ضربه سنگین یکی از سناتورهای آمریکایی به هم حزبی های خود در راه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بررسی کرده است. این نشریه با به روی جلد بردن تصویر جو مانچین که در حال سوزاندن الاغی (نماد دموکرات ها) در وسط بیابانی بی آب و علف است، و با انتخاب تیتر «سوزاندن دوباره» وتوی دوباره طرح دموکرات ها توسط او که خود یکی از اعضای تاثیرگذار این حزب است را این بار باعث پایان احتمالی تلاش دموکرات ها برای پیش بردن برنامه خود برای آهسته کردن تاثیرات مخرب آب و هوایی در آمریکا می داند.

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند، در پرونده ای به اوضاع نه چندان جالب توجه اقتصادی این کشور مخصوصا در حوزه قدرت واحد پول هند یعنی روپیه می پردازد. این نشریه در طرح روی جلد خود که علامت این واحد پولی را در حال به زیر آب رفتن نشان می دهد و با انتخاب تیتر «روپیه در حال غرق شدن و پیامدهای آن» به صورت تخصصی ضرباتی که ضعیف شدن روپیه بر بخش های مختلف کشور هند وارد خواهد آورد را مورد بررسی قرار داده است. ایندیا تودی همچنین در مقاله هایی، افزایش چشمگیر مصرف سیگار در بین مردم هند و راه های مقابله با آن و همینطور فاصله بین نسلی عمیقی که بین مادران هندی با دخترهایشان به وجود آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «بازگشت ترامپ» و طرح جلدی که سایه ترامپ را حتی بزرگتر از فیل نماد جمهوری خواهان و مردمی که وحشت زده در حال فرار هستند نشان می دهد، این سوال را مطرح می کند که آیا آمریکا آماده چنین اتفاق و بازگشت مجدد او هست یا نه؟ اسپکتیتر همچنین در مقاله ای، چهار گزینه نخست وزیری بریتانیا را نیز مورد بررسی قرار داده است.

کِریسچِن ساینس مانیتور

هفته نامه کریسچن ساینس مانیتور در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای به تحلیل و واکاوی تمایل مردم آمریکا به حمل سلاح پرداخته است. این نشریه در همین رابطه با طرح جالب توجهی بر روی جلد خود که نشان از تعدد افراد دارای سلاح در این کشور می باشد، و با انتخاب تیتر «چرا مردم اسلحه حمل می کنند؟ این مربوط به قضیه اعتماد می شود»، در پرونده خود که به قلم چهار نفر از نویسندگانش به چاپ رسیده، اصلی ترین عامل این پدیده را عدم اطمینان و اعتماد مردم در جامعه آمریکا نسبت به یکدیگر عنوان کرده است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود با طرح جلد شجاعانه ای، به بررسی روند پیگرد قضایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر وقایع ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ و حمله هواداران او به کنگره آمریکا پرداخته است. این مجله در طراحی جلد خود که ترامپ را داخل سلول زندان نشان می دهد و با انتخاب تیتر «آیا ترامپ زندانی خواهد شد؟» آخرین تبادل نظرها پیرامون پیگرد قانونی، محکومیت احتمالی و زندانی شدن احتمالی رئیس جمهور قبلی آمریکا و پیامدهای آن را مورد واکاوی قرار داده است.

نِیشِن

هفته نامه نیشن به بررسی تهدیدات پیرامون نسل بشر توسط انگل ها، به دلیل تغییراتی که در جهان به وجود آمده است می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «آخر الزمان انگل» چگونگی تغییر شکل دادن طبیعت توسط انسان را مورد تحلیل قرار می دهد که با عث به وجود آمدن نسل جدیدی از انگل ها شده که مانند بمب ساعتی برای انسان انتظار می کشند. عکس انتخابی این مجله نیز بزرگنمایی ۶۵۰ برابری یک انگل را نشان می دهد و تاکید می کند نباید فریب کوچکی آن ها را خورد چون می توانند خطر بسیار بزرگی برای انسان ها باشند.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست به انتقاد از یکی از رویکردهای اصلی کنونی جهان در پیشبرد برنامه های شرکت ها و سازمان در رسیدن به اهداف اجتماعی آنان می پردازد. رویکرد ESG که مخفف راهبری محیطی، اجتماعی و شرکتی است، یکی از اصلی ترین رویکردهای سازمان های دولتی و موسسات در جهان کنونی محسوب می شود، رویکردی که اکونومیست معتقد است هیچ کمکی نمی تواند به نجات کره زمین در خصوص بحران تغییرات آب و هوایی داشته باشد و باید دچار دگرگونی گردد. این مجله همچنین در مقاله هایی به درس هایی که تورم ترکیه برای دیگر کشورها می تواند داشته باشد و همچنین تولید نرم افزاری که می تواند پیروز یک جنگ را پیش بینی می کند پرداخته است.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود به بررسی آخرین وضعیت حزب محافظه کار بریتانیا پرداخته و از وضعیت بحرانی آن خبر می دهد. در حالی که  بوریس جانسون از این حزب به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب و با کارنامه ای بد آن را از دست داد، حالا شخصیت های دیگری از حزب محافظه کار برای جانشینی او خیز برداشته اند. اما نیو استیتسمن با تیتر «حزب در هم شکسته» معتقد است که اعضای این حزب در خصوص چالش هایی که بریتانیا را تهدید می کند به اندازه کافی جدی نیستند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.