۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 824232

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در پیامی به نشست موضوعی بین المللی شهروندان روس مقیم خارج، گفت که هیچ طرفی نخواهد توانست اقتصاد این کشور را متوقف یا ثبات سیاسی آن را تضعیف کند.

لاوروف: اقتصاد روسیه متوقف شدنی نیست

به گزارش قدس انلاین؛ لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه هم زمان با اقدامات مخرب غرب و به رغم مشکلات، پیوسته به پیمودن مسیر خود ادامه می دهد. ما پیش از این نیز با تحریم ها رویارو بوده ایم و تجربه ده ها سال گذشته به ما در پیروزی بر چالش ها کمک می کند.

این دیپلمات بلندپایه روسیه با انکار قرار داشتن کشورش در انزوا، افزود: ما دوستان بسیاری در سراسر جهان داریم و همواره روابط خود را با گستره زیادی از کشورهای عضو سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی آی اس) و در آسیا، غرب آسیا (خاورمیانه)، آفریقا و آمریکای لاتین تقویت می کنیم.

به گفته لاوروف، مسکو در پی کشیدن دیوار میان خود و شریکان بازرگانی در اروپا و شمال آمریکا نیست و قطع روابط دارای منافع دوجانبه، هیچ گاه گزینه ما نبوده است.

غرب در پی حمله نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، تحریم های گسترده مالی و اقتصادی بر مسکو و هم پیمانانش اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه خواستار پاسخ انگلیس به ادعاها درباره ارسال پیام "انجام شد" (It’s done) از طرف لیز تراس نخست وزیر وقت این کشور به وزیر امور خارجه آمریکا پس از انفجار در خط لوله «نورد استریم» شد.

نشت گاز در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (چهارم مهر ۱۴۰۱) در خطوط لوله دریایی نورد استریم یک و دو (برای انتقال گاز از روسیه به اروپا) در دریای بالتیک کشف شد.

مسکو در روزهای گذشته اعلام کرد که پس از بررسی جامع یک ماهه، ارتش روسیه به این نتیجه رسید که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس پشت این خرابکاری بوده و خواستار شفاف سازی در مورد پیام مشکوک لیز تراس به بلینکن شده است.

تراس در تاریخ ۵ سپتامبر جانشین بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس شد، اما بعد از ۴۵ روز به دلیل ناتوانی در اجرای برنامه هایش کناره گیری کرد.

حدود یک هفته پس از استعفای تراس، ‌دیلی میل در گزارشی نوشت: تلفن همراه تراس در تابستان سالی که به عنوان وزیر خارجه برای کسب رهبری حزب محافظه کار مبارزه می کرد، هک شده و بوریس جانسون نخست وزیر وقت انگلیس دستور سانسور کامل این خبر را به دلیل حساسیت موضوع صادر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.