۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۰
کد خبر: 845260

با بررسی شرایط موجود و بلاتکلیفی مزمن در اکثر بخش‌های مهم فوتبال این حقیقت تلخ آشکار می‌شود که حال فوتبال ایران خوب نیست.حل نشدن مسائل کلان و عدم تصمیم‌گیری به موقع بلای جان فوتبال ایران شده تا حدی که تعداد پرونده‌های بلاتکلیف نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه روز به روز بیشتر از قبل می‌شود.

ابزار دکوری وی‌ای‌آر
نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در پرونده ورود وی‌ای‌آر به داخل کشور مشاهده کرد؛ هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال معتقدند مقدمات اولیه برای ورود این سامانه هوشمند به کشور فراهم شده و به زودی سامانه کمک داور ویدئویی در برخی استادیوم‌ها به کار گرفته خواهد شد، اما با بررسی اظهارات متولیان فوتبال به این حقیقت پی می برید سامانه مذکور در مقطع کنونی هیچ کارآیی مثبتی نخواهد داشت، بلکه چنانچه وارد کشور هم شود، به عنوان یک ابزار دکوری در ورزشگاه نصب خواهد شد.
ابزار دکوری وی‌ای‌آر صرفاً یک پروژه پول‌بر و هزینه‌بردار برای فوتبال ایران است؛ چون در مقطع کنونی ما نیروی آموزش دیده و داوران مورد تأیید فیفا را در اختیار نداریم .سرنوشت این سامانه هم در چنین شرایطی شبیه دوربین عنکبوتی ورزشگاه آزادی خواهد شد که با کلی سر و صدا نصب و راه‌اندازی اما پس از مدتی کوتاه جمع‌آوری شد.

ضعف دیپلماسی
سوء‌مدیریت و شناخت کافی نداشتن، سبب شده ما در حوزه دیپلماسی ورزشی یکی از کشورهای ضعیف در میان کشورهای منطقه قرار بگیریم، مصداق بارز این اتفاق را می‌توان در ماجرای تحریف نام خلیج همیشگی فارس در مسابقات کشورهای منطقه مشاهده کرد. پس از آنکه مدیران فدراسیون فوتبال از هرگونه اثرگذاری در این حوزه عاجز ماندند به بدترین شکل ممکن تصمیم گرفتند با رفتارهای ساده‌انگارانه شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند و با نام‌گذاری مسابقات جام حذفی موضوع را رفع و رجوع کنند، البته که ادعای خنده‌دار نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال نیز جای تعمق بسیار زیاد دارد که وی در پاسداشت نام خلیج همیشگی فارس مدعی شد به زودی جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را در جزیره خارک به عنوان پیشانی خلیج همیشه فارس برگزار خواهیم کرد تا به این ترتیب نشان دهیم خلیج فارس برای ما خط قرمز است!

عملکرد جزیره‌ای بدون کوچک‌ترین واکنشی
در شرایطی که بخش قابل توجهی از کارشناسان، صاحبنظران و حتی مقامات دولتی از ضرورت تصمیم‌گیری فوری برای برون‌رفت از وضعیت کنونی برای سرمربیگری تیم‌های ملی سخن می‌گویند اعضای هیئت رئیسه بدون کوچک‌ترین واکنشی روش منحصربه‌فرد خود را دنبال می‌کنند تا علامت سؤال‌های فراوانی در خصوص عملکرد این مجموعه به وجود آید، اما دریغ از ذره‌ای واکنش و شفاف‌سازی در خصوص این موضوع! با احتساب این موارد و ده‌ها مورد مشابه دیگر به نظر می‌رسد مدیریت فدراسیون فوتبال همانند ساکنان یک جزیره متروکه تنها با قانون خود پیش می‌روند و هیچ کسی هم حق اعتراض به روند موجود را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.