قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین مطالب روزنامه‌ها و مجلات جهان که امروز و این هفته به چاپ رسیده‌اند.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

اِشتِرن

هفته نامه اشترن چاپ آلمان، در تازه ترین شماره خود که حواشی زیادی در ترکیه برایش به همراه داشته، به سراغ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور رفته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «آتش افروز»، معتقد است اردوغان برای ماندن در قدرت به هر کاری دست می زند که اصلی ترین آن بازی در صحنه جهانی برای داغ نگه داشتن درگیری ها میان کشورهاست. اِشتِرن می نویسد اگر به رویه اردوغان در مذاکره همزمان با غرب، با پوتین، شکل برخوردش با سوریه، با ناتو و دیگران نگاه کنیم، چیزی به غیر از تلاشش برای ادامه درگیری ها نخواهیم دید، فعالیتی از طرف او که به گفته این مجله حتی در آلمان نیز دیده می شود.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت از انگلیس، عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا در محکوم کردن خشونت پلیس این کشور بعد از کشته شدن تایر نیکولز ۲۹ ساله در هنگام دستگیری توسط پلیس به دلیل ضربات مختلف به او اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی می نویسد مجرمانی که در انگلیس و ولز به صورت مشروط آزاد می شوند و تحت نظارت پلیس هستند، به صورت میانگین هر سه روز یکبار، یک نفر را می کشند. ایندیپندنت همچنین نگاهی به گسترش فعالیت خصوصی پزشکان به خاطر مشکلات پیرامون حق و حقوق های بیمارستان ها در بریتانیا انداخته است.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند، در تازه ترین شماره خود در گزارشی، به رشد روز افزون محبوبیت نراندرا مودی نخست وزیر این کشور نزد مردم پرداخته است. این نشریه در گزارش خود با عنوان «تا آخر با مودی» به نظرسنجی ملی اخیر در هند اشاره می کند که شاهد افزایش چشمگیر رضایت مردم این کشور از نخست وزیر خود داشته است، اتفاقی که به گفته ایندیا تودی، مودی را تبدیل به شانس اصلی انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر در سال ۲۰۲۴ می کند. این مجله همچنین نگاهی به مجمع اخیر جهانی اقتصاد در داووس و درس هایی که به هند داده انداخته است.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل، گزارش اصلی صفحه نخست خود را همانگونه که پیش بینی می شد به کشته شدن ۷ نفر توسط یک فلسطینی در قدس اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش خود واکنش ها نسبت به این عملیات را بازتاب داده که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم از لزوم اعدام عاملان این عملیات صحبت به میان آورده، و دیگر اعضای کابینه امنیتی دولت نتانیاهو نیز گفته که باید تمامی افراد خانواده مربوط به این افراد از منطقه اخراج شوند.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

کوریه اینترناسیونال

هفته نامه کوریه اینترناسیونال چاپ فرانسه، در تازه ترین شماره خود در گزارشی، به تصمیم جدید امانوئل ماکرون در اصلاح قانون کار این کشور و به تبع آن موج مخالفت گسترده مردم فرانسه علیه او پرداخته است. ماکرون اخیرا در تصمیمی جنجالی اعلام کرد که دولتش قصد دارد سن بازنشستگی در فرانسه را از ۶۲ سال کنونی به ۶۴ سال افزایش دهد، اتفاقی که ۱۰ روز پیش با برگزاری تظاهرات گسترده که یک میلیون و دویست هزار نفر در سراسر این کشور در ان شرکت کردند مواجه شد و امروز نیز برای دومین بار تظاهراتی مشابه به انجام رسید. کوریه اینترناسیونال می گوید هرگاه ماکرون قصد انجام تصمیمی کلیدی داشته باشد کشورش را وارد بحران می کند و احتمالا برنامه او برای افزایش ۴۰ درصدی بودجه نظامی فرانسه تا سال ۲۰۳۰ نیز بار دیگر اعتراضات گسترده ای به همراه خواهد داشت. تیتر انتخابی کوریه نیز «دستان آهنین» است که مرتبط به طراحی روی جلد این مجله می باشد که ماکرون را در قامت یک شمشیرباز که شمشیرش بارها با اصابت به سنگ شکسته اما همچنان به به کارش ادامه داده نشان می دهد.

مروری بر مجلات و روزنامه‌های امروز جهان/ از دستانِ آهنین ماکرون تا اردوغانِ آتش‌افروز

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، مانند بسیاری از روزنامه های این کشور گزارش اصلی خود را به واکنش ها به کشته شدن جوانی در شهر ممفیس به خاطر خشونت بیش از حد پلیس این کشور اختصاص داده است. این روزنامه در گزارشی مرتبط، به فواید نصب دوربین بر روی لباس های ماموران پلیس در این کشور اشاره کرده که توانسته بسیاری ا از اتفاقاتی که در صورت نبودن این دوربین ها هیچکس متوجه آن نمی شد را به همگان نشان دهد. نیویورک تایمز گزارشی نیز در خصوص فریبکاری یک شرکت داروسازی در بخش حق انحصار خود منتشر کرده که سود ۱۱۴ میلیارد دلاری را برایش رقم زده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.