به گفته مقامات روسیه، شمار افرادی که از اوکراین و منطقه دونباس به روسیه پناهنده شده‌اند، از فوریه پارسال تاکنون به ۵.۵ میلیون تن رسیده است.

بیش از ۵.۵میلیون نفر از اوکراین و دونباس به روسیه پناهنده شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تاس، به گفته یکی از مقامات اجرایی روسیه، از فوریه ۲۰۲۲ ( آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین) تاکنون، بیش از ۵.۵ میلیون نفر از اوکراین و منطقه دونباس، به روسیه پناهنده شده‌اند.

به گفته این مقام، بیش از ۷۴۹ هزار نفر از این تعداد پناهنده، کودکان هستند و حدود ۳۹ هزار نفر از جمله ۱۱ هزار کودک، در مراکز اسکان موقت در روسیه، مستقر شده و مابقی نیز با بستگانشان در روسیه زندگی می‌کنند یا این کشور را ترک کرده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات روسیه، پرداخت ۱۰ هزار روبل (۱۳۱ دلار) به هر پناهجو فعلاً تعلیق شده اما در مجموع تاکنون ۱۲.۳ میلیون روبل (۱۶۰.۶ میلیون دلار) به پناهندگان پرداخت شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    از همون اول باید همین کارو میکردند!! :)) فهمیدند تو جنگ شورشی ها و خائنین و تجزیه طلب ها بازنده اند !! ولی روسیه خرج مردم خودش و نداره ، پنهانده گرفته ؟! :))