نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بانک‌ها و نظارت بر آنها نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد گفت: باید روشن شود برخی از تسهیلات کلان پرداخت شده به کجا رفته و در چه محلی صرف شده است.

بانک‌ها، مهمترین گلوگاه اقتصادی کشور/ محل صرف تسهیلات کلان مشخص شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی  با بیان اینکه چندین سال است که مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی تاکید دارند اظهار کرد: مردم همواره در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی پشتیبان نظام بوده و در مسائل سیاسی حضوری با شکوه داشتند که نمونه آن، حضور پررنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم با وجود مشکلات اقتصادی چون بیکاری،  تورم و گرانی پشتیبان نظام، رهبری، انقلاب و اسلام ماندند افزود: در هر مقطعی از زمان که مساله‌ای به مهمترین مشکل بدل می‌شود اگر علما، متصدیان و متولیان روی آن مساله تمرکز کنند، مشکل حل خواهد شد مانند هشت سال دفاع مقدس  که همه دنیا یک طرف بود و ایران اسلامی یک طرف اما وقتی امام راحل(ره) فرمودند که مساله اصلی ما جنگ تحمیلی است، مردم با وجود مشکلات بسیار، دست به دست هم دادند و هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشتند.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در نهایت خون بر شمشیر پیروز شد و مردم توانستند با عنایات الهی و دعاهای امام زمان(عج)، علما و خانواده شهدا این حمله نظامی را پشت سر بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز مقام معظم رهبری درست تشخیص دادند که مشکل اصلی ما مساله اقتصاد است تصریح کرد: بنابراین ابتدا متولیان مسائل اقتصادی دقت کنند که آیا کوتاهی یا کار شکنی شده است؟ و گام بعدی مساله را جبران کنند.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه مردم هم نقش اصلی خود را در دفاع از انقلاب در مساله تولید، مبارزه با تورم متمرکز و پیاده کنند تا به امید خدا از این مشکل چندین ساله هم عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال ۴۴ سال است که این انقلاب را کمک کرده و از این به بعد نیز یاری خواهد کرد متذکر شد: از همین رو وظیفه همه مسئولان در خط مقدم ایستادن و وظیفه روحانیون و علما این است ‌که در بسترهای مختلف اقتصاد را به عنوان مساله اصلی امسال  تبیین و حداکثر تلاش خود را برای حل آن به کار گیرند.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه البته بانک‌ها و نظارت بر آنها نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد گفت: باید روشن شود برخی از تسهیلات کلان پرداخت شده به کجا رفته و در چه محلی صرف شده و مهمتر از آن اینکه مقابل انحرافات ایستادگی شده یا خیر؟

وی مهمترین گلوگاه اقتصادی را بانک‌ها و تسهیلاتی دانست که روی آن دقت نشده و ادامه داد: البته در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته و با برخی از افراد برخورد شده اما باید نظارت‌ها افزایش یابد.

موسوی اصفهانی در پایان سخنانش تاکید کرد: یکی از مساله مهم دیگر مبارزه با قاچاق و منبع آن است که باید با متخلفان برخورد جدی صورت گرفته و سرمنشا آنها شناخته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.